با تلاش سازمان آب و برق خوزستان؛ آب شرب مسکن مهر شوشتر در استان خوزستان تامین شد

سرپرست معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان از تأمین آب شرب منازل مسکن مهر شوشتر به همت متخصصان دفتر اجرایی طرح آبرسانی جنوب شرق این معاونت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ "صابر علیدادی" با اشاره به اتمام عملیات اتصال خط انتقال خروجی مخزن 10 هزار مترمکعبی شوشتر نو، به شبکه توزیع بخش غربی شوشتر افزود: با انجام اصلاحات لازم در خط انتقال از تاسیسات ایستگاه پمپاژ فلمن شماره یک و با راه اندازی بخشی از تاسیسات ایستگاه مذکور، مخزن 10 هزار متر مکعبی شوشتر نو، آبگیری و وارد مدار شد.

وی تصریح کرد: با آبگیری این مخزن، آب آشامیدنی بخش غربی شهرستان شوشتر از جمله منازل مسکن مهر شوشتر با جمعیتی حدود 40 هزار نفر به صورت کامل تأمین و موجب رضایت ساکنان و مردم منطقه شد.

سرپرست معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با بیان این که عملیات اجرایی مذکور افزون بر 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمومی و سایر منابع هزینه در بر داشته است، گفت: در چند سال گذشته، متناسب با اعتبارات تخصیص یافته، مخازن ذخیره شوشترنو و بلیتی، به حجم 26 هزار متر مکعب و خطوط انتقال به طول 15 کیلومتر با قطرهای 500 تا 900 میلی متر و دو واحد کلرزنی احداث شد.

علیدادی اضافه کرد: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ مرکزی و مخزن چهار هزار مترمکعبی به منظور جمع آوری آب‌های استحصالی از منابع تأمین آب شوشتر (مجموعه چاه‌ها) و انتقال به مخازن شوشترنو و بلیتی نیز در حال اجراست که با اتمام این پروژه تأمین آب آشامیدنی مناطق شرق و غرب شهرستان شوشتر تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از تاسیسات فوق به صورت اضطراری وارد مدار شده، از اتمام عملیات اجرایی این پروژه و بهره برداری کامل آن تا یک ماه آینده خبر داد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 763467

وب گردی

وب گردی