مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان:  برنامه ششم توسعه براساس اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: برنامه ششم توسعه براساس اقتصاد مقاومتی برنامه‌ ریزی شده است و کارگران مهمترین نقش را در تولید دارند.

به گزارش ایسکانیوز؛ رضا اسماعیلی روز دوشنبه در آیین تجلیل از کارگران نمونه و جشن کارگران رفسنجان در تالار علقمه این شهر افزود: از تولید به اشتغال می ‌رسیم و در نهایت رفاه اجتماعی را پدید می‌آورد.
وی بیان کرد: سرمایه انسانی در کنار امکانات، کارخانه ها، تجهیزات و سرمایه‌های مادی سرمایه گذاران، تولید را رقم می ‌زند و با تولیدی که در جوامع بشری رقابت داشته باشد می توان توسعه را رقم زد.
وی با بیان اینکه تولیدات باکیفیت سبب تولید پایدار می‌شوند ادامه داد: با داشتن تفکر و نگاه به تولید داخلی و حمایت از این تولیدات، چرخه تولید تداوم می‌یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: 300 هزار کارگر بیمه‌ شده در استان کرمان وجود دارد که با خانواده هایشان یک ‌میلیون‌ و 200 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: دانشگاه‌ها باید دانشگاه‌های کارآفرین شوند و از حالت پژوهش ‌محور بیرون آیند.
احمد انارکی‌ محمدی ادامه داد: نزدیک به 9 میلیون ‌نفر از جامعه کشوری از قشر کارگر هستند.
وی گفت: در رفسنجان سالیانه 3 هزار و 500 نفر و در استان کرمان سالیانه 100 هزار نفر آماده کار داریم که باید تلاش کنیم با سرمایه ‌گذاری‌ های مختلف به جامعه کارگری بیافزاییم.
وی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را یکی از ظرفیت های خوب اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: بیش از 30 هزار میلیارد ریال طرح آماده افتتاح در این مجتمع مس داریم که امیدواریم با به کار گرفتن بخشی از نیروی بیکار در رفسنجان آمار بیکاری این شهرستان کاهش یابد.
نماینده رفسنجان و انار بیان کرد: در بحث درمان، مجوز احداث کلینیک تأمین اجتماعی در رفسنجان را گرفتیم و امسال عملیات ساخت آن اجرایی خواهد شد.
وی گفت: ماه آینده سوله استخر کارگران در رفسنجان نصب خواهد شد و همچنین یک سالن ورزشی چندمنظوره به مساحت یکهزار و 500 متر برای کارگران وجود دارد که امیدواریم بتوانیم در آینده این اماکن را توسعه دهیم.
این آیین به مناسبت 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر برگزار و از کارگران نمونه شهرستان رفسنجان تجلیل شد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: آرش محمدی

402

کد خبر: 763470

وب گردی

وب گردی