توصیه های وزیر ارتباطات به هواداران نامزدهای انتخابات/ جذابیت پرسش های مناظره کم بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرفداران نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواست در شبکه های اجتماعی به جای تخریب دیگران، اندیشه و برنامه فرد مورد نظر خود را منتشرکنند تا مردم بیشتر با آنها آشنا شوند.

به گزارش ایسکانیوز، «محمود واعظی» شبکه های اجتماعی را در افزایش آگاهی مردم موثر می داند و در این باره گفت: طرفداران نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به جای تخریب دیگران، باید برنامه ها را معرفی کنند.
وی گفت: ارایه برنامه نامزدها در شبکه های اجتماعی سبب می شود آگاهی جامعه نسبت به عملکرد آن نامزد افزایش یابد و تصمیم گیری آسان تر شود.
واعظی یادآوری کرد: در گذشته نامزدهای انتخابات باید برای معرفی خود و برنامه هایشان تلاش بیشتری می کردند و هزینه های زیادی را اختصاص می دادند. در همان دوران نیز اگر ابهامی پیش می آمد نامزد انتخابات باید وقت و انرژی زیادی می گذاشت تا شاید ابهام را برطرف کند.
عضو هیات دولت یازدهم افزود: اکنون صدا و سیما و در کنار آن شبکه های اجتماعی فرصت بسیار خوبی را برای افزایش آگاهی مردم ایجاد کرده اند و نامزدهای انتخابات می توانند برنامه های خود را به سرعت به اطلاع مردم برسانند.
واعظی یادآوری کرد: شبکه های اجتماعی تاثیر خوبی بر انتخابات دارند؛ به شرط آنکه طرفداران نامزدها در این فضا اخلاق را رعایت کرده و از تخریب دیگران بپرهیزند.

** جذابیت پرسش های مناظره کم بود
عضو شورای عالی فضای مجازی با قدردانی از صدا و سیما برای فراهم ساختن فضای مناظره نامزدهای ریاست جمهوری گفت: بهتر بود در نخستین مناظره سوال های جذاب تری پرسیده می شد تا مردم بهتر بتوانند با نامزدها آشنا شوند.
واعظی اضافه کرد: در این برنامه به بحث هایی مانند سلامت، فناوری های نوین و بسیاری از مسائل اجتماعی پرداخته نشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد شبکه های اجتماعی و صدا و سیما بتوانند به معرفی و اطلاع رسانی مناسب برنامه نامزدها کمک کنند و با فراهم سازی شرایط تبلیغات سالم، هزینه نامزدها را کاهش دهند.
بر پایه آمارهای منتشرشده، بیش از 40 میلیون دستگاه گوشی هوشمند تلفن همراه در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد و 30 میلیون نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی بیست و نهم اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد و دو برنامه مناظره بعدی برای پانزدهم و بیست و دوم همین ماه برنامه ریزی شده است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 763509

وب گردی

وب گردی