بررسی روند بهبود بیماران سکته مغزی در دوره توانبخشی

مسئول تیم توانبخشی کلینیک استروک مرکز جامع توانبخشی، گفت: خدمات لازم به‌ منظور بهبود بیماران سکته مغزی در کلینیک استروک مرکز جامع توانبخشی توسط متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی ارائه می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، پریسا رشیدزاده دراین باره اظهار کرد: به رغم سابقه طولانی مدت ارائه خدمات توانبخشی به بیماران سکته مغزی در ایران و دستیابی به نتایج مطلوب در این زمینه، هنوز مراکز محدودی به ارائه خدمات جامع توانبخشی به منظور مستقل سازی و توانمندسازی این بیماران فعال هستند.

کارشناس مسئول کار درمانی در مرکز جامع توانبخشی با اشاره به اینکه مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر با سابقه ۲۵ ساله در ارائه خدمات نوین توانبخشی پیش رو است، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، تجمیع تمامی خدمات توانبخشی مورد نیاز در قالب پروتکل‌های هماهنگ و طی دوره‌های درمانی مشخص به منظور بهبود بیماران سکته مغزی در کلینیک استروک مرکز جامع توانبخشی خدمات موثری به این بیماران ارایه می‌شود.

رشیدزاده در ادامه با اشاره به تکمیل نیروهای متخصص در تیم توانبخشی کلینیک استروک و تجویز خدمات لازم توسط متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، گفت: تیم خدماتی شامل پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، داخلی واعصاب، فیزیوتراپی، ارتز، گفتار درمانی، تغذیه، روانشناسی، هیدروماساژ، شنوایی شناسی، بینایی سنجی و کاردرمانی به‌منظور تقویت جسمی، درکی و شناختی بیماران و انجام فعالیت‌های روزمره زندگی است.

وی در ادامه با تاکید بر بررسی روند بهبودی و سطح عملکرد بیمار در طی دوره درمان، عنوان کرد: کلینیک استروک با هدف تهیه مستندات توانبخشی مشتمل بر نتایج ارزیابی‌های اختصاصی، گزارش‌های مربوط به استراتژی‌ها و تکنیک‌های توانبخشی و نتایج پیگیری‌های منظم دوره‌ای راه‌اندازی شده است.

کارشناس مسئول کار درمانی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین پیگیری‎‌های بعدی به منظور بررسی میزان بهبودی سطح عملکرد و نیازهای خاص بیمار، از دیگر اهداف این کلینیک است.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 763510

وب گردی

وب گردی