سفر به سرزمین یخ ها و کلوت‌ها/از قطب جنوب تا لوت

نمایشگاه «از قطب جنوب تا لوت» تجربه‌ای متفاوت از سوگل خلخالیان، جمعه پانزدهم اردیبهشت‌ماه در گالری آریانا افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، در این نمایشگاه گزارشی از سفر خلخالیان به قطب جنوب و کویر لوت ایران در شکلی تازه و متفاوت منعکس می شود و شباهت‌های این دو سرزمین دور از هم ، در قالب مجموعه ای تصویری به نمایش در می آید، همچنین در این نمایشگاه توماری نیز در حمایت از پیوستن ایران به "سیستم پیمان جنوبگان" به امضا خواهد رسید.

درباره این نمایشگاه آمده است: قطب و صحرا، نمایشگر هم‌نشینی و تلاقی شباهت‌ها و تفاوت‌هایی است از این دو نقطه از مادر زمین. در تفاوت میان قطب و صحرا تردیدی نیست اما به رغم تمامی این تفاوت‌ها شباهت‌هایی نیز در دل این دو نقطه هستی وجود دارد. مقایسه میان این دو (که یکی در گرم‌ترین نقطه جهان و در میان ریگ‌های شهر سوخته شهداد است و دیگری در قاره جنوبگان) آن هم به صورتی سمبلیک شاید گویای این واقعیت باشد که در جهان ما یک وحدت و یگانگی در عین کثرت برقرار است؛ وحدتی بی مانند و شگفت انگیز.

نمایشگاه «از قطب جنوب تا لوت» در روزهای ١٥ و ١٦ اردیبهشت در گالری آریانا به آدرس: الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته(شهید فیاضی)،شماره 9 دایر خواهد بود.

500

کد خبر: 763529

وب گردی

وب گردی