مدیرکل امور بین‌الملل راه‌آهن :   برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ریلی در تهران

مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن از برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی در تهران ظرف هفته‌های آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ عباس نظری در مراسم آغاز به کار نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای روسای راه‌آهن خاورمیانه با اشاره به اقدامات قابل توجه ریلی ایران در طول ماه‌هایی که از آغاز سال میلادی جدید گذشته، اظهار کرد: در این راستا نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه به مدت چهار روز در تهران برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه کشورهای مختلفی همچون روسیه، آلمان، چین، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، جمهوری چک، هند و اسلوواکی شرکت خواهند داشت.

وی با اشاره به تهیه سند چشم‌اندازی از وضعیت راه‌آهن‌های خاورمیانه از سوی ایران، توضیح داد: این صنعت که با تلاش گروهی دفتر منطقه‌ای تهیه و آماده شده است، با تکیه بر وضعیت فعلی راه‌آهن‌های خاورمیانه چهار بخش اصلی کشورها، حمل‌ونقل، حمل‌ونقل ریلی و اطلاعات کامل حوزه راه‌آهن را عرضه می‌کند. همچنین بناست در کنار آن سندی با موضوع کریدورهای عبوری از منطقه خاورمیانه آماده شود که کشورهای عضو می‌توانند در تهیه آن همکاری کنند.

مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن به برگزاری سمینارهای تخصصی در حوزه ریلی اشاره کرد و گفت: در همین راستا سمینار پروژه‌های بخش ریل‌سیستم UIC عصر امروز با حضور حاضران در اجلاس برگزار خواهد شد تا در زمینه‌ی استانداردسازی بین‌المللی حوزه ریلی و دیجیتال‌سازی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. همچنین تلاش شده با بروزرسانی وب سایت دفتر منطقه‌ای خاورمیانه اطلاعاتی که در قالب آن عرضه می‌شود بروز شده و شرایط را برای ادامه‌ همکاری‌ها فراهم کند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 763655

وب گردی

وب گردی