اینفوسیستمز ۱۰ هزار کارمند آمریکایی استخدام می‌کند

شرکت خدمات IT اینفوسیستمز که در هند مستقر است قصد دارد در دو سال آینده ۱۰ هزار کارمند آمریکایی استخدام کرده و چهار مرکز فناوری در این کشور راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که اینفوسیستمز و برخی از همتایان هندی این شرکت مانند Tata Consultancy Services و Wipro به دلیل از بین بردن فرصت‌های شغلی کارکنان آمریکایی و اعزام نیروی کار خارجی با استفاده از روادیدهای موقت به منظور خدمات‌دهی به مشتریان‌شان در آمریکا، به اهداف سیاسی در این کشور تبدیل شده‌اند.

شرکت‌های خدمات IT اتکای زیادی به برنامه روادید غیرمهاجرتی دارند که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دستور داده است آژانس‌های فدرال به بازبینی آن بپردازند.

ویشال سیکا، مدیرعامل اینفوسیستمز در یک مصاحبه تلفنی با رویترز اظهار کرد: این شرکت قصد دارد کارکنان آمریکایی را در بخش‌هایی مانند هوش مصنوعی استخدام کند.

دو منبع صنعتی ماه گذشته به رویترز گفته بودند اینفوسیستمز برای کمتر از هزار روادید غیرمهاجرتی در سال میلادی جاری درخواست کرده است. به گفته یکی از این منابع، شمار روادید مورد درخواست این شرکت از حدود ۶۵۰۰ درخواست در سال ۲۰۱۶ و حدود ۹۰۰۰ هزار درخواست در سال ۲۰۱۵ کمتر بوده است.

شرکت‌های خدمات IT که معمولا هر سال با هزاران درخواست سیستم لاتاری را پر می‌کنند، یکی از بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان سالانه روادید غیرمهاجرتی هستند. سیاستمداران و صنعت IT هند نزد قانون‌گذاران آمریکایی و مقامات دولت ترامپ لابی می‌کنند تا تغییرات چشم‌گیری در مقررات روادید صورت نگیرد زیرا این موضوع ممکن است به صنعت خدمات IT هند که ۱۵۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد، صدمه بزند.

۱۰ هزار شغل آمریکایی جدید در مقایسه با مجموع نیروی کار اینفوسیستمز که به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد، بخش کوچکی محسوب می‌شود.

به گفته مدیرعامل اینفوسیستمز، این شرکت در راستای اقدامات قبلی که در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، ۲۰۰۰ نیروی کار آمریکایی استخدام کرده است.

طبق اعلام اینفوسیستمز، چهار مرکزی که قرار است از سوی اینفوسیستم راه‌اندازی شوند، تنها به بخش‌های فناوری و نوآوری متمرکز نخواهند شد بلکه همچنین به مشتریان در بخش‌هایی مانند خدمات مالی، تولید، بهداشت و درمان، خرده‌فروشی و انرژی خدمات‌دهی خواهند کرد.

انتظار می‌رود نخستین مرکز اینفوسیستمز که در اوت سال ۲۰۱۷ افتتاح خواهد شد، ۲۰۰۰ شغل تا سال ۲۰۲۱ ایجاد کند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 763729

وب گردی

وب گردی