مستند بنیانگذار «ویکی لیکس» شانس اصلی سکار

مستند «خطر» بر اساس زندگی «جولین آسانژ» بنیانگذار وب‌سایت «ویکی لیکس» خود را به عنوان یکی از شانس‌های اصلی اسکار مستند معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، «لورا پویترس» که در سال 2015 با ساخت فیلم «سیتیزن‌فور» درباره «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موفق به کسب جایزه اسکار بهترین مستند شد، در فیلم جدیدش نیز باز هم به سراغ موضوعی جنجالی رفته و زندگی «جولین آسانژ» روزنامه‌نگار و بنیانگذار وب‌سایت «ویکی‌لیکس» را به سینما آورده است.

این مستند با عنوان «خطر» چند روز پس از اولین اکران در لس‌آنجلس از اوایل این هفته در شهر نیویورک نیز به روی پرده رفت و مورد توجه و تحسین منتقدین و مخاطبان قرار گرفت و همچون فیلم «سیتیزن‌فور» از اول سال میلادی خود را به عنوان یکی از بخت‌های اصلی اسکار مستند معرفی کرد.

این مستند سال پیش و در بخش "دو هفته کارگردانان" جشنواره بین‌المللی فیلم کن رونمایی شد.

«جولین آسانژ» که از طریق سایت ویکی‌لیکس دست به افشاگری‌های جنجالی در مورد اقدامات غیرقانونی دولت‌ها زده است، چند سال پیش در دادگاهی در انگلستان متهم به تجاوز شد اما به قید وثیقه آزاد شد و سپس به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد و چند سالی است در یکی از اتاق‌های سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند.
منبع: ایسنا
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 763752

وب گردی

وب گردی