آماده باش نیروهای امدادی برای وقوع سیل احتمالی

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور از آماده باش نیروهای امدادی برای وقوع سیل احتمالی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام سعیدی سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: با توجه به اینکه از سوی سازمان هواشناسی اخطارهایی در رابطه با احتمال وقوع سیل در برخی از نقاط کشور گزارش شده است، نیروهای امدادی در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

وی افزود: به منظور برنامه ریزی برای کاهش حوادث ناشی از سیل، ستاد مدیریت بحران کشور و همچنین شورای هماهنگی مدیریت بحران در فرمانداری شهرهای درگیر تشکیل شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور با ارایه توصیه‌ای به شهروندان تصریح کرد: درخواست ما این است که شهروندان از حضور در مناطق سیلابی خودداری کرده و زمان وقوع سیل نیز در کمترین زمان ممکن محل را ترک کنند.

سعیدی ادامه داد: در این شرایط توصیه می‌شود در صورتی که افراد مسافرت مهمی را در برنامه خود ندارند از حضور در شهرهایی که احتمال وقوع سیل در آن‌ها گزارش شده، خودداری کنند.

وی در خصوص وقوع سیل در استان آذربایجان شرقی، غربی و خسارت‌های وارد شده به شهروندان این استان‌ها تصریح کرد: سیلی که پیش از این در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی رخ داد، خسارت‌های زیادی را به همراه داشت و اکنون این خسارت‌ها برآورد شده تا با کمک بنیاد مسکن در زمینه تهیه خانه و یا بازسازی منازل افراد سیل زده اقدام شود.

دریافت کننده:زهرا ورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 763760

وب گردی

وب گردی