رئیس مرکز آمار تاکید کرد؛ اطلاعات مردم در آمارها محرمانه است

رئیس مرکز آمار ایران اطلاعات مردم در سرشماری‌ها را ۱۰۰ درصد محرمانه دانست و گفت: هیچ کس در هر سطحی اجازه دستکاری آماری را ندارد و اگر این کار را صورت دهد، جرم محسوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ امیدعلی پارسا در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: امیدواریم بستر گذار از نظام آماری موجود به نظام آماری ثبتی مبنا، فراهم شود؛ این در حالی است که البته اطلاعات مردم ۱۰۰ درصد محرمانه است و به هیچ وجه در اختیار هیچ مرجعی قرار نمی‌گیرد.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: اهمیت به دقت و صحت آمارها و نیز جلوگیری از ارایه آمارهای غلط از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک خط مشی نهایی برای مرکز آمار ایران در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه ایشان به اختلافات آماری نیز اشاره داشته اند و تحت عنوان بلای آماری از آن یاد شده است.

وی در خصوص دستکاری در آمارها تصریح کرد: دستکاری در آمارها که در معرض قضاوت مردم قرار دارد، گناه کبیره است، ضمن اینکه ما بعد از انتخابات ریاست جمهوری، در شورای عالی آمار در خصوص ارایه آمارها از سوی دستگاههایی همچون مرکز آمار و بانک مرکزی، کار را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

پارسا خاطرنشان کرد: شائبه دستکاری آماری در هیچ سطحی مجاز نیست و هر کس این کار را صورت دهد، جرم تلقی می شود.

وی گفت: نباید فکر کرد که آماری از بالا ساخته می شود، بلکه ۶۰ هزار پرسشنامه با فرآیند دقیق چک و کنترل می شود و امکان ندارد که در مرکز امار ایران، فردی در فرآیند پرسشنامه ها دخل و تصرف داشته باشد، باید به صراحت گفت که رئیس مرکز آمار ایران جرات این را ندارد از زیرمجموعه آن، بخواهد آن روز او باید مرکز آمار را ترک کند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 763786

وب گردی

وب گردی