جشنواره نوآوری و مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی فردا آغاز می شود

ششمین جشنواره نوآوری و مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی و هشتمین جشنوراه رویش ملی نخبگان فردا آغاز به کار خواهد کرد؛ در کنار این جشنواره نمایشگاه مخترعان نیز برگزار می شود و در پایان این جشنواره از مخترعان و آثار برتر تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ششمین جشنواره نوآوری و مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی و هشتمین جشنواره رویش ملی نخبگان به صورت مشترک 13 تا 15 اردیبهشت سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار می شود.

این جشنواره به صورت نمایشگاه است و داوری آثاری که به مرحله نمایشگاه رسیده اند، در مدت سه روز انجام و برترین ها معرفی می شوند. مراسم افتتاحیه این جشنواره ها فردا، 13 اردیبهشت ساعت 9:30 صبح در سالن شهید مطهری باحضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، سازمان مرکزی و بنیاد ملی نخبگان برگزار خواهد شد.

بعد از اتمام مراسم افتتاحیه، بعد از ظهر چهارشنبه، داوری ها روی 132 آثار ارسالی آغاز می شود. مرحله اول داوری ها به صورت مجازی انجام خواهد شد و آثار انتخاب شده از سوی داوران به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد.

با توجه به اینکه هیات داوران این جشنواره ترکیبی از داوران دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد ملی نخبگان است؛ هر اثری که انتخاب می شود و سطح سه بنیاد ملی نخبگان را کسب کند از حمایت های بنیاد که در این سطح وجود دارد، برخوردار می شود.

در کنار این جشنواره سه کارگاه آموزشی با عنوان مالکیت فکری و ثبت پتنت با آموزش دکتر حبیبی، تجاری سازی فناوری با تدریس دکتر نظری و آینده پژوهی و فناوری با آموزش دکتر کوثری برگزار می شود که علاقه مندان می توانند از این دوره آموزشی استفاده کنند.

در کنار 132 اختراع در این جشنواره با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش غرفه ویژه دانش آموزی نیز برپا می شود. در این غرفه ایده های نوآورانه دانش آموزان به نمایش گذاشته می شود و تورهای دانش آموزی در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد. همچنین غرفه ای از آثار برگزیدگان جشنواره قبلی نیز برپا می شود و افرادی که در سطح سه بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته اند و توانسته اند شرکت دانش بنیان تاسیس کنند به سطح دو دست می یابند و به عنوان نمونه های موفق معرفی خواهند شد.

هدف از برگزاری این جشنواره، بالا بردن سطح ثبت اختراعات در کشور، افزایش اختراعات بین المللی، ترغیب افراد برای ثبت پتنت بین المللی، عرضه پتنت ها به عنوان دانش فنی و تبدیل آنها به ثروت، شناسایی افراد مستعد و علاقه مند به اسقرار در شرکت های فناوری است تا به آنها کمک شود به مرحله تجاری برسند.

گفتنی است بیشترین و برترین اختراعاتی که در این جشنواره حضور دارند به حوزه های مهندسی پزشکی، شیمی، مهندسی شیمی، برق، مکانیک، علوم دارویی و کشاورزی مربوط می شوند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 763814

وب گردی

وب گردی