حکیمی پور: انتشار لیست نهایی اصلاح طلبان تا هفته آینده/حضور اقلیت های مذهبی در لیست نهایی

دبیر کل حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه بزودی لیست ۲۱ نفره کاندیداهای شورای شهر تهران منتشر م شود گفت: مقرر شده تا این لیست هفته آینده منتشر شود.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، احمد حکیمی پور دبیر کل و ریاست ستاد انتخابات حزب اراده ملت ایران عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در اجماع خود بنا را بر حضور افراد متخصص و فهیم در حوزه شهری را در شورای شهر تهران بیان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام‌شده شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان مقرر شده تا لیست نهایی در هفته آینده منتشر شود ضمن آنکه این لیست نهایی تلفیقی از جوانان،متخصصین و صاحبان‌اندیشه در حوزه مدیریت شهری خواهد بود.


وی گفت: با توجه به حضور اقلیت های مذهبی در شهر تهران شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تصمیم گرفت تا در راستای اصلاح لیست نهایی از حضور اقلیت های مذهبی نیز استفاده شود.


وی در ادامه تاکید کرد: این موضوع در شورا بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

حکیمی پور ادامه داد: به لیست اصلاح طلبان پایبند خواهیم بود و حزب اراده ملت ایران نیز نظراتشان را به تصمیم گیرندگان جریان کلی اصلاحات در این زمینه ارائه کرده‌اند و به آنها گفته‌ایم که به اقلیت‌های مذهبی در تهران توجه کنند تا آنها نیز درپارلمان شهری صدایشان شنیده شود که گویا این مسئله در شکل گیری لیست نهایی مورد قبول واقع شده است.
وی درادامه درباره علت نامزدی خود در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: مدیریت ناکارآمد شهری که اکنون تهران را در برگرفته علت نامزدی مجدد من در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران است. امروز شاهد آن هستیم که تهران متحمل ضررهای بسیار زیادی شده است.
دبیرکل حزب اراده ملت ایران افزود: دوباره آمده‌ام تا اصل شفافیت و پاسخگویی در شورای شهر و مدیریت شهری تهران تداوم یابد، برای مبارزه با فساد محیط زیست آمده‌ام که امروز این فساد زندگی آیندگان ما را نیز مورد هدف خود قرار داده است.
حکیمی پور در ادامه به مناسب سازی شهری و تاثیر دسترسی معلولین به امکانات شهری نیز اشاره کرد وگفت: برای مبارزه با فسادی آمده‌ام که باعث شده معلولین ما نتوانند از امکانات شهری بهره مند شوند تا جایی که حتی در پروژه‌های تازه تاسیس شهرداری هم دسترسی این افراد به خدمات شهری لحاظ نشده است.
وی ادامه داد: برای مبارزه با رانت و فساد درمدیریت شهری آمده ام و آمده‌ام که از تکرار ماجراهایی همچون واگذاری املاک به افراد خاص توسط شهرداری تهران و همچنین حوادثی همچون پلاسکو جلوگیری کنم.
دبیرکل حزب اراده ملت درادامه با بیان آنکه شعارخود را «نه به فساد» قرار داده‌ام گفت: رخنه‌ای که فساد دراعتماد مردم ایجاد می‌کند به این راحتی‌ها قابل جبران نیست و باید با فساد در هر مجموعه‌ای جلوگیری شود و مسببان آن را محکوم کنیم. زیرا فساد جناح و گروه نمی‌شناسد و همه در راستای مبارزه با این فسادها باید یکدست عمل کنیم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره وضعیت حسابرسی شهرداری تهران گفت: برای مشخص شدن وضعیت مالی شهرداری تهران دوستان را به گزارشات حسابرسی این نهاد ارجاع می‌دهم، عدم شفافیت مالی در گزارش‌های حسابرسی شهرداری کاملا مشهود است و اکثر این گزارش‌ها از لحاظ ارزیابی‌های حسابرسی قانونی یا مردود یا غیر قابل اظهار نظر یا مشروط هستند و گزارش مقبول در خصوص شهرداری و مجموعه آن به ندرت دیده می‌شود.
حکیمی پور افزود: بی انضباطی مالی، وضعیت نامساعد پیمانکاری‌ها، تهاترها و املاک شهرداری از جمله مسائلی است که ب دهازرسی بارها بر آن تاکید کرده است.
وی در ادامه گفت: شهرداری یک بنگاه اقتصادی است و کسانی که به دنبال رانت، دور زدن قانون و چپاول مال مردم هستند تلاش می‌کنند به این سیستم رخنه کنند و فاجعه وقتی اتفاق می‌افتد که این نهاد تبدیل به یک بنگاه سیاسی هم بشود و دلالان سیاسی در آن ایفای نقش کنند.
دبیرکل حزب اراده ملت ایران افزود: این افراد هرچه بیشتر ببرند و بخورند مدیریت شهری را آلوده‌تر می‌کنند. این در حالیست که سیاسی شدن مجموعه شهرداری از دوره چهارم شورا اتفاق افتاد که احمدی نژاد تصمیم به ریاست جمهوری گرفت و شهرداری و شورای شهر را با خود سیاسی کرد.
حکیمی پور در ادامه سیاسی شدن مجموعه شهرداری را فاجعه دانست و گفت: فکر می‌کردیم قالیباف درس کافی را از تجربه مدیریت شهری گرفته باشد اما متاسفانه دیدیم که مجددا برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صحنه آمدند. این در حالیست که به ایشان گفته بودیم اگر قصد نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری دارید برای آنکه شورای شهر و شهرداری تهران را به حاشیه نکشانید از مدیریت آن صرف نظر کنید اما متاسفانه به گفته ما اهمیتی ندادند.
وی در ادامه نامه بابک زنجانی به مدیران شهرداری را به خبرنگاران نشان داد و گفت: در این نامه که بابک زنجانی در تاریخ 23 تیرماه 92 به یکی از مدیران شهرداری فرستاده است به نیاز مبرم خود به صدور پروانه ساختمانی برای پروژه ایران زمین اشاره کرده و گفته است «مبلغ کل آن 200 میلیارد تومان بوده که 150 میلیارد آن را نقدا به شهردار منطقه 2 تقدیم کرده‌ام و دو فقره چک 25 میلیارد تومانی هم داده شده و خواهش کردم که با شما تهاتر کنند که ظاهرا 35 میلیارد تومان آن را بیشتر قبول نکرده و شهرداری منطقه 2 می‌گوید که تا تصفیه کامل نشود امکان صدور پروانه وجود ندارد...».
دبیرکل حزب اراده ملت ایران پس از قرائت متن کامل نامه اظهارکرد: آدمی مثل بابک زنجانی که اقتصاد کشور را به این روز انداخته با شهرداری تهران چه مراوده‌ای دارد که همچنین نامه‌ای به مدیران آن می‌فرستد؟ چه مناسبات پنهانی با شهرداری تهران دارد که با لحنی طلبکارانه به مدیران آن نامه ارسال می‌کند؟
حکیمی پورادامه داد: نگران حضور افرادی که دارای پول‌های کثیف هستند درانتخابات هستیم؛ کسی که نه حزب دارد و نه تشکیلات با این حال سه دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و سوال من این است که سابقه این فرد کجاست؟ مگرمی‌شود یک نفر به صورت فردی در چنین جریانی وارد شود؟
وی درباره مرخصی قالیباف نیز گفت: تا به امروز اصلا مرخصی قالیباف را ندیدم. این درحالیست که ایشان از یک سال پیش کار انتخاباتی را در شهرداری شروع کردند و جابجایی‌هایشان نیز بر همین محور بود.
حکیمی پور درادامه به عدم پاسخگویی شهردار تهران درمقابل شورای شهراشاره کرد وگفت: سوالم از شهردار تهران آن است که چرا امروز که وقت انتخابات است هم درمقابل ملت و شورای شهر پاسخگو نیستید. این درحالیست که بارها گفته‌ام من آماده‌ام با ایشان مناظره کنم تا حداقل ازعملکرد خودشان دفاع کنند.
دبیرکل حزب اراده ملت ایران ادامه داد: اصلاح طلبان همیشه ازسیاسی شدن شورا و شهرداری نگران بودند اما متاسفانه اصولگرایان از دوره دوم مدیریت شورای شهر این پایه کج را در این نهاد بنا کرده‌اند.
وی درادامه به بدهی‌های شهرداری اشاره کرد وگفت: پایان سال گذشته خبردارشدم که شهرداری تهران حدود40هزار میلیارد تومان به نهادهای مختلف همچون پیمانکاران، اشخاص حقیقی و حقوقی و ... بدهی دارد، این در حالیست که خود شهردار رقم این بدهی‌ها را کمتر از10هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و درنهایت حدود 20 هزار میلیارد تومان را پذیرفتند اما رقم این بدهی‌ها بسیار بیشتر از این اعداد است. برای مثال بیش ازهشت هزارمیلیارد تومان فقط از محل و حساب‌های پرداختی بدهی دارند که اصلا در این 20 هزار میلیارد تومان لحاظ نشده است.
حکیمی پورگفت: وضعیتی بسیارغیر شفاف و غیر پاسخگو در دوره مدیریت 12ساله قالیباف برشهرداری تهران حاکم است البته در وضع امروزی تهران علاوه بر شهردار آنهایی که شأن شورا و مرتبه نظارتی آن را با مدیریت ناصحیح خود پایین آوردند هم مقصرند که البته از زمان مدیریت اصولگرایان بر شورای شهر شاهد این وضعیت و خارج شدن شهرداری از مسیر قانونی بودیم.
دبیرکل حزب اراده ملت ایران ادامه داد: « قالیباف مدام بدهی‌های دولت به شهرداری را متذکر می‌شوند در حالیکه باید به ایشان متذکر شوم که این بدهی‌ها برای دولت قبل است نه دولت فعلی و شما اگر مدیر سازگاری هستید چرا مطالبات خود را آن زمان نمی‌گرفتید؟ این در حالیست که باید یادآور شوم قالیباف فردی است که نه با رئیس جمهور اصولگرا کنار می‌آید نه با یک اصلاح طلب معتدل و به طور کلی مدیر سازگاری نیست».
این عضو شورای شهرتهران درادامه به این ادعای قالیباف مبنی بر آنکه در دوره مدیریتی خود درمجموعه شهرداری تهران فاصله طبقاتی را کاهش داده نیز گفت: چنین ادعایی مورد قبول نیست و همچنان مناطق جنوب تهران به شدت از وضعیت خود گله مند هستند. این درحالیست که حتی تعادل میان بودجه ریزی مناطق نیز وجود ندارد.
وی در ادامه با انتقاد از ادعاهای قالیباف درحوزه شهری گفت: متکلم وحده بودن کاری ندارد و ایشان می‌توانند مدام مدعی شوند.
حکیمی پور درادامه با بیان آنکه شهرداری همواره مناسبات محور و نه انضباط محورعمل کرده است، گفت: سوال من از شهردار تهران آن است که 400 میلیارد تومانی که درمنطقه هرندی برای ساماندهی آن منطقه هزینه کردند چه خروجی داشت؟
دبیرکل حزب اراده ملت ایران درادامه به ماجرای بازداشت خود نیز اشاره کرد وگفت: شایعاتی در برخی از رسانه‌های اصولگرا مبنی بر بازداشت من وجود دارد که آن را رد می‌کنم. زیرا من تنها احضار شده بودم و بعد از آن به دادسرای رسانه مراجعه کردم. بازپرس شعبه تفهیم اتهام کرد و جرم من در زمینه نشر اکاذیب و در اختیار قرار دادن اوراق محرمانه سازمان بازرسی کل کشور به رسانه‌ها بود که اتهامات خود را رد کردم و در حال حاضر با قرار کفالت آزاد شدم تا مسئله بررسی شود.
حکیمی پور ادامه داد: چهار نفر از اعضای شورای شهر تهران از جمله خانم‌ها آباد و راستگو و آقای پیرهادی و قناعتی این شکایت را علیه من تنظیم کردند.
وی در خصوص عملکرد اصلاح طلبان در شورای چهارم شهر تهران گفت: معتقدم اصلاح طلبان شورای چهارم شهر تهران ضعف‌هایی هم در عملکرد خود داشتند اما جلساتمان مرتب بود و تلاش کردیم اوضاع را به حاشیه و دعوا نکشانیم و در تله آن گروهی نیفتیم که مدعی بودند اصلاح طلبان می خواهند همچون دور اول شورا این شورا را نیز منحل کنند.
عضو شورای چهارم شهر تهران ادامه داد: اما در بزنگاه‌هایی که پنج شش مورد اتفاق افتاد دیدیم که برخی از دوستان ما تک روی کردند.
حکیمی پور در خصوص عملکرد شورای چهارم در قبال شهرداری نیز گفت: نظارت بر شهرداری وظیفه کل شوراست و من به وضعیت کلی آن نقد زیادی دارم اما نمره اعضای اصلاح طلب در این حوزه بالاست. هر چند به علت آنکه اصلاح طلبان در شورای چهارم دراقلیت بودند بسیاری از
اقداماتمان به نتیجه نرسید اما پیگیری‌های خود را داشتیم و عملکردمان در این حوزه ثبت و ضبط شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: حزب اراده ملت ایران نظریه معرفی شهردار به همراه لیست را قبول ندارد زیرا اساس معتقدیم معرفی شهردار مرحله بعد از انتخابات است و باید بر اساس ظرفیت موجود و نحوه ترکیب اعضای شورای شهر نسبت به انتخاب شهردار تصمیم گیری شود.
حکیمی پور در ادامه تاکید کرد: دیگر نباید اجازه دهیم کسی با نیت ریاست جمهوری به شهرداری بیاید چون در این میان فقط شورای شهر و شهرداری ضربه می‌خورند و سوال من از قالیباف آن است که ایشان که در سال 84 هم کاندیدای ریاست جمهوری بودند و کلی بدهی به شهرداری تهران آمدند هزینه رفع بدهی‌های خود را از کجا آورده‌اند؟ همچنین آنکه ایشان هزینه انتخابات سال 92 و همچنین انتخابات فعلی را تامین کرده‌اند؟ وقتی حتی ایشان ادعا دارند که فعالیت اقتصادی حتی حلال هم ندارند.
وی در ادامه با بیان آنکه قالیباف مدیر بسیار گرانی است و مدیریت غیر پاسخگو دارد، گفت: قالیباف پروژه‌های شهری را بسیار گران مدیریت می‌کند پروژه‌هایی راه اندازی می‌کند که حتی فاز مطالعاتی ندارند و هزینه بسیاری از این پروژه‌ها با برآوردهای اولیه شان تفاوت بسیار چشمگیری دارد و در واقع می‌توان گفت: مدیریت ایشان در راه اندازی پروژه‌های مختلف همراه با هزینه بالا، زمان کوتاه و کار بی کیفیت و بدون استاندارد است.
حکیمی پور در خصوص پروژه شهر آفتاب نیز گفت: شهر آفتاب قرار بود از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی به صورت مشارکتی ساخته شود به طوری که شهرداری فقط زمین و مجوز را ارائه و بخش خصوصی نسبت به ساخت آن اقدام کند. در حالیکه چنین بخش خصوصی پیدا نشد و از صفر تا 100 این پروژه را شهرداری به انجام رساند.
وی افزود: برآورد اولیه هزینه ساخت این پروژه 460 میلیارد تومان بود. این در حالیست که از مرز 1200 میلیارد تومان هم گذشت و قرار بود به بانک شهر فروخته شود که امروز این بانک هم زیر بار خرید این مجموعه نمی‌رود.
وی همچنین تاکید بر آنکه باید هویت تهران را حفظ کنیم گفت: تهران 9000 بنای ارزشمند دارد که در حال حاضر فقط 3000 مورد آن شناسایی شده که بسیاری از آنها نیز هنوز ثبت نشده‌اند و فکر می‌کنم که میراث فرهنگی دیگر نباید در این زمینه تعلل کند تا وضعیت به نحوی شود که یک روز میراث فرهنگی تقصیر را بر گردن شهرداری بیاندازد و روز دیگر شهرداری میراث فرهنگی را مقصر بشناسد.

خبرنگار: علی درخشان/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 763835

وب گردی

وب گردی