عارف: اصلاح‌طلبان در حمایت از روحانی کوتاه نخواهند آمد

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با اجماع اعلام کردند نامزد نهایی آنها روحانی است و پای این موضع خود تا پایان رقابت‌های انتخاباتی ایستاده‌اند و از آن کوتاه نخواهند آمد،گفت: مردم دیگر فریب وعده‌های دروغین را نخواهند خورد و اجازه نمی‌دهند فردی با شعارهای عوام فریبانه در رأس امور اجرایی کشور قرار بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: شهید مطهری حقیقتاً یک نواندیش دینی بود و متاسفیم که برخی یاران اصلی انقلاب اسلامی را خیلی زود از دست دادیم و در مقطع قعلی جای خالی شهید مطهری‌ها بسیار احساس می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همین زمینه ادامه داد:شهید مطهری ارتباط بسیار خوبی با جوانان داشت و به همراه شخصیتهای همچون آیت الله طالقانی پل ارتباطی و حلقه وصل جوانان با امام خمینی(ره) بودند و همراهی خوب جوانان با انقلاب اسلامی به خاطر تأثیر گذاری کلام و روش و منش شهید مطهری و دیگر شخصیت‌ها و بزرگان انقلاب بود.

هیچ اراده‌ای نمی‌تواند جلوی تاثیرگذاری رسانه‌ها را بگیرد

رئیس فراکسیون امید در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مؤثر رسانه‌ها در دنیای امروز اشاره کرد و با بیان اینکه هیچ اراده‌ای نمی‌تواند جلوی تاثیرگذاری رسانه‌ها را بگیرد،تصریح کرد: جریان اصلی رسانه‌ای کشور در خدمت جریان رقیب اصلاحات است اما رسانه‌های اصلاح طلب با تمامی کمبودهایی که همه نسبت به آن واقفیم توانسته در برابر هژمونی رسانه‌ای رقیب که توسط ارکان اصلی قدرت هم حمایت می‌شوند تأثیر گذاری خود را در افکار عمومی ارتقا دهد و به همین دلیل باید از زحمات همه فعالان رسانه‌ای بویژه خبرنگاران و روزنامه نگاران عزیز تشکر کرد.

قدردانی از زحمات فعالان شبکه‌های اجتماعی

وی با یادآوری تأثیر گذاری رسانه‌های مجازی در انتخابات مجلس دهم ،گفت:در جریان انتخابات مجلس دهم اصلاح طلبان به دلایل مختلف از جمله کمبود منابع مالی به تبلیغات محیطی و میدانی ورود نکردند و در شبکه‌های اجتماعی قدرت مانور خود را به نمایش گذاشتند و نتیجه خوبی هم حاصل شد.

بازداشت فعالان شبکه‌های اجتماعی در فضای ابهام‌آلود و با شائبه‌های سیاسی صورت گرفت

عارف ادامه داد: باید در همین جا از تمامی فعالان شبکه‌های اجتماعی که با نقد و پیشنهادهای خود جریان اصلاح طلب را همراهی می‌کنند قدر دانی کنم و امیدوارم با تدبیر مسئولان برخی از فعالان فضای مجازی که بازداشت هستند به زودی آزاد شوند شخصاً اینگونه برخوردها را که در فضای ابهام آلود صورت می‌گیرد و شائبه‌های سیاسی را هم به دنبال دارد نمی‌پسندم و باید از تکرار آن جلوگیری کرد.

تهدید استقلال رسانه‌ها ظلمی نابخشودنی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت همدلی همه رسانه‌های اصلاح طلب در ایام حساس انتخابات تاکید کرد و گفت: من خواهشم از مدیران رسانه‌های اصلاح طلب این است که در ایام انتخابات وارد برخی رقابت‌های چالشی نشوند .البته سخن من به معنای دوری از استقلال رسانه‌ای نیست چرا که هیچ جریان و نهادی نباید استقلال رسانه‌ها را مورد تهدید قرار دهد و این کار ظلمی نابخشودنی در حق رسانه‌ها است.

شرایط به گونه‌ای است که به ما اجازه هیچگونه اشتباهی را نمی‌دهد

وی تاکید کرد:شرایط فعلی به گونه‌ای است که به ما اجازه هیچگونه اشتباهی را نمی‌دهد و حق نداریم به خاطر منیت‌ها ،یک جریان اصیل سیاسی را با چالش رو به رو کنیم.اصلاح طلبان با اجماع اعلام کردند نامزد نهایی آنها دکتر روحانی است و پای این موضع خود تا پایان رقابت‌های انتخاباتی ایستاده‌اند و از آن کوتاه نخواهند آمد.

مردم دیگر فریب وعده‌های دروغین را نخواهند خورد

عارف با توصیه به رسانه‌ها به رعایت اخلاق ،گفت: در برابر بی اخلاقی‌هایی که صورت می گیرد باید سعه صدر داشته باشیم.مردم دیگر فریب وعده‌های دروغین را نخواهند خورد و اجازه نمی‌دهند فردی با شعارهای عوام فریبانه در رأس امور اجرایی کشور قرار بگیرد.

عدم مشارکت حداکثری یعنی بازگشت به دوران هشت ساله گذشته

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه مهمترین دستاورد جریان اصلاح‌طلب در سالهای اخیر انسجام شکل گرفته در بدنه این جریان است،خاطرنشان کرد: رمز پیروزی اصلاح طلبان مشارکت حداکثری مردم است .رسانه‌های اصلاح طلب باید تمام تلاششان ایجاد انگیزه و شور انتخاباتی برای تحقق مشارکت حداکثری باشد تا آقای روحانی با رأی بالایی مجدداً رئیس جمهور شود و روند آغاز شده از خرداد 92 ادامه داشته باشد در غیر اینصورت باید نگران بازگشت دوران هشت ساله پیشین بود.

گفتی است در این دیدار صمیمانه تعدادی از مدیران مسئول رسانه‌ها به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و برای کمک به جریان اصلاح طلب در ایام انتخابات اعلام آمادگی کردند.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 763837

وب گردی

وب گردی