لاریجانی:  ظرفیت های زیادی برای همکاری اقتصادی میان ایران و اندونزی وجود دارد

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت های ژیادی برای همکاری اقتصادی میان ایران و اندونزی وجود دارد گفت: باید از این ظرفیت ها در توسعه اقتصادی استفاده کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی امروز(سه شنبه) در دیدار با دکتر عزیر سیام سودین رئیس کمیسیون بودجه مجلس اندونزی، اظهار داشت: بهم ریختگی که اکنون توسط تروریستها برمنطقه مستولی گشته و تقریبا تمام کشورهای اسلامی را درگیر کرده است، باید با راه حل‌های سیاسی و بدون جنگ و خونریزی سامان پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم گسترش سطح روابط اقتصادی، سیاسی و پارلمانی تصریح کرد: دو کشور روابط دوستانه و قدیمی باهم دارند اما هر دو دارای ظرفیت هایی هستند که باید از آنها استفاده شود.

رئیس کمیسیون بودجه مجلس اندونزی گفت: توسعه روابط میان دو کشور از توصیه های مهم رییس پارلمان اندونزی بود که در هنگام سفر بر آن تاکید داشتند.

دکتر عزیر سیام سودین اظهار داشت: کشور اندونزی علاقمند است که سطح روابط در حوزه های اقتصادی، سیاسی، پارلمانی و علمی میان دو کشور افزایش پیدا کند و در این راه هر کوششی که لازم باشد، انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به حضور شاخه های مختلف اسلامی در اندونزی خاطرنشان کرد: باوجود تعدد در فرق اسلامی، اما همه برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و به اعتقادات یکدیگر احترام می گذارند.

رئیس کمیسیون بودجه اندونزی در معرفی این کمیسیون اظهار داشت: کمیسیون ما 98 عضو دارد که از 10 فراکسیون از احزاب اندونزی که در پارلمان حضور دارند عضو این کمیسیون هستند.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از ادامه سفر هیات های پارلمانی دو کشور، از طرف رییس مجلس اندونزی از دکتر لاریجانی برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 763898

وب گردی

وب گردی