نقوی حسینی: پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ توسط حماس خیانت به آرمان های فلسطینی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حماس اگرچه اعلام کرده که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد اما در عمل با پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ موافقت با انتقال پایتخت از تل آویو به قدس اشغالگران است.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین نقوی حسینی در تحلیل تغییر اساسنامه جنبش حماس گفت: تحولاتی که در حوزه فلسطین اشغالی و منطقه در حال وقوع است نشان دهنده عقب نشینی فاحش برخی گروه ها و سازمان هایی است که به نام دفاع از مردم فلسطین تشکیل شدند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم اشغالگرقدس و متحدین آمریکا در خاورمیانه باتوجه به وضعیت پیش آمده ضمن تثبیت سیطره بر سرزمین فلسطینی درحال پیش روی و توسعه شهرک های صهیونیستی هستند.

وی در ادامه افزود:پذیرش مرزهای مرزهای ۱۹۶۷ توسط حماس در حقیقت پذیرش خواست واشنگتن و خیانت به آرمان های مقاومت است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حماس اگرچه اعلام کرده که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد اما در عمل موافقت با انتقال پایتخت از تل آویو به قدس اشغالی است.

وی تصریح کرد: عقب نشینی و پذیرش سیاست های غرب در منطقه اشغالی قطعا مورد حمایت و توافق مردم فلسطینی نخواهد بود و ما در آینده با واکنش های اعتراضی مواجه خواهیم شد.

نقوی حسینی گفت: پس از چند دهه ایستادگی و پرداخت خون بهای مقاومت آنچه که در تغییر اساسنامه رخ داده به نوعی حماقت محسوب می شود.

وی با اشاره به برنامه سفر قریب الوقوع دونالد ترامپ به سرزمین اشغالی و برنامه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اشغالی گفت: حماس خواسته یا ناخواسته مقدمات انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی را فراهم می کند.

این نماینده مجلس دهم گفت: بحث انتفاضه سوم موضوعی است که به طور جدی در واکنش مردم فلسطین به بحث انتقال پایتخت صهیونیستی مطرح است.

وی در گفت و گو با خانه ملت تاکید کرد: مجموعه تحولات نشان می دهد که رژیم اشغالگرقدس از سکوت و همراهی برخی دیکتاتورهای عرب در جهت تثبیت سیطره بر سرزمین فلسطینی نهایت بهره را کسب می کند.

302/302

کد خبر: 763952

وب گردی

وب گردی