برایم بسیار جای شادی دارد که این حجم از جوانان ایرانی به نمایشگاه کتاب مراجعه می کنند

 غرفه ایتالیا در نخستین روز از نمایشگاه کتاب با حضور سیدعباس صالحی معاون وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ ایتالیا آنتیمو چزرو افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدا آنتیمو چزرو معاون وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی کشور ایتالیا به تمامی شرکت کنندگان، نویسندگان، مقامات عالی رتبه و معاون وزیر دکتر صالحی خیر مقدم گفت و حضور ایتالیا در نمایشگاه کتاب را در راستای تحکیم روابط فرهنگی بین دو کشور دانست.
وی افزود: حضور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه در ایران با عنوان اولین کشور غربی میهمان در نمایشگاه کتاب ایران است خوشحالیم از اینکه در مراسم افتتاحیه غرفه ایتالیا حضور داریم.
معاون وزارت فرهنگ ایتالیا نمایشگاه را بزرگترین اتفاق فرهنگی خاورمیانه دانست که غنای کتاب و ادبیات را در ایران به همه دنیا نشان می دهد و اظهار کرد: در نمایشگاه کتاب سال قبل با دکتر صالحی آشنا شدم و برنامه ما هموارسازی سیر تعامل بیش از دو هزار سال میان این دو فرهنگ است.

وی همچنین از برنامه کتاب راه ابریشم از رُم تا تهران خبر داد که به همت کتابخانه آنجلیک در محل کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.
وی افزود: میزبان ما در این نمایشگاه مسعود شهرام نیا و شهر کتاب است که برای برگزاری نمایشگاه همت و همکاری ویژه ای با ما داشتند و از انجمن ناشران ایتالیا و مسعود شهرام نیا و همچنین طراح غرفه ایتالیا در نمایشگاه کتاب قدردانی می کنم.
آنتیمو چزرو تصریح کرد: صنایع فرهنگی و منابع نشر بعد از نمایشگاه کتاب نیز ادامه و استحکام بیشتری دارد و مسیر آشنایی بیشتر ما را فراهم می کند. هدف نمایشگاه کتاب تهران دستیابی به شناخت و عوامل رفع و جدایی بین دو کشور است. از این به بعد شاهد مراسمی از این دست چه در اینجا و چه در کشورمان ایتالیا خواهیم بود و برایم بسیار جای شادی دارد که این حجم از جوانان ایرانی به نمایشگاه کتاب مراجعه می کنند و از دیدن آنها به وجد می آیم و این تصویری است از ایران که می خواهیم به سایر کشورها و ایتالیا نشان بدهیم.
در ادامه سیدعباس صالحی گفت: ایتالیا و ایران فقط رنگ پرچم هایشان شبیه هم نیست. بلکه از لحاظ فرهنگی سابقه فلسفی و سابقه هنری به هم نزدیک هستند و سابقه فرهنگی با بیش از دو هزار سال دارند.
وی افزود: پارسال که آقای چزرو به نمایشگاه بیست و نهم آمدند زمینه همکاری ایران و ایتالیا و حضور ایتالیا به عنوان کشور میهمان فراهم شد و من در دیدار با ایشان به علایق مشترک فلسفی رسیدم و همین موجب شد که کار ما با سرعت پیش برود و امروز ایتالیا میهمان ویژه ایران است.
صالحی ابراز کرد: برنامه های خوبی در طول این ده روز پیش رو داریم. در گفتگوهای پارسال این دو روز پایه گذاری یک نقطه اصل فرهنگی در ارتباطات دو کشور زمینه اش ایجاد شد و نشر زمینه این ارتباطات را پدید آورد.
وی خاطرنشان کرد: این همت ادامه راه خواهد بود و به سهم خود از تلاش های سفیر ایتالیا در ایران و مجموع کسانی که در این اتفاق سهیم بودند سپاسگزارم و این اتفاق را امیدی برای تقویت و تحکیم روابط برای آینده پدید آورند و اقامت خوبی را برای معاون فرهنگی وزارت فرهنگ ایتالیا و همراهانش در ایران آرزو می کنند.

خبرنگار:بخشی پور/انتشار:سلیمی

500

کد خبر: 764043

وب گردی

وب گردی