وزیر اقتصاد:  700 هزار میلیارد تومان بدهی دولت کذب است

وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد: نقل قول مبنی بر اینکه 70 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به 700 هزار میلیارد تومان تبدیل شده است، کذب است.

به گزارش ایسکانیوز، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: نقل قولی که70 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به 700 هزار میلیارد تومان تبدیل شده است، مطلب کذبی بود که در رسانه ها به صورت گسترده منتشر شد، یک خبری در خصوص میزان بدهی های دولت منتشر شده بود که به بنده نسبت دادند؛ این خبر را تکذیب می کنم.

وی افزود:در ابتدای شروع کار دولت یازدهم، هیچ نهادی در نظام اداری کشور برای سنجش و اندازه گیری مدیریت بدهی های دولت وجود نداشت. ما در این زمینه در وزارت اقتصاد دفتری برای اندازه گیری میزان بدهی های دولت ایجاد کردیم و بر مبنای گزارش های حسابرسی شده سازمان حسابرسی و همچنین ذی‌حسابان دستگاه ها برای اولین بار میزان بدهی های دولت را محاسبه کردیم.

وزیر اقتصاد گفت: رقمی که من اعلام کرده بودم 700 هزار میلیارد تومان بدهی بر مبنای محاسبات دفتر مدیریت بدهی دولت در وزارت اقتصاد است.

وی با تاکید بر اینکه این بدهی شامل همه وزارتخانه ها، دستگاه ها و شرکت های دولت می شود، خاطر نشان کرد: بدهی مجموعه شرکت های دولتی از جمله شرکت نفت نیز در محاسبه انجام شده لحاظ شده است.

طیب نیا اضافه کرد: اصل این بدهی ها مربوط به گذشته است و آنچه که در دولت فعلی به آن بدهی ها اضافه شده، سودی است که به طور طبیعی به این بدهی ها تعلق می گیرد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 764100

وب گردی

وب گردی