مناظرات انتخابات ریاست جمهوری باید به صورت دو نفره برگزار شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی معتقد است مناظرات انتخابات ریاست جمهوری باید به صورت دو نفره برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت،عبدالرضا هاشم زایی، در خصوص مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار داشت: نفس مناظره اقدام خوبی است ولی مناظره به این شیوه را قبول ندارم، زیرا مناظره‌ای که 2 دقیقه زمان به کاندیداها بدهد، مناسب نیست، زیرا تا کاندیدا "سلام و درود" بفرستد، این زمان به پایان می‌رسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناظره نباید به این شکلی که انجام شد را شاهد باشیم، بلکه مناظره باید رو در رو و 2 نفره باشد، بیان کرد: امیدوارم مناظرات آینده به شکلی که مشاهده شد، پیگیری نشود و مرحله اول مناظرات فقط یک آشنایی باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان پذیرفت که فرد انتقاد کننده 2 دقیقه وقت داشته باشد و کسی که قصد پاسخ دادن را دارد، 5 دقیقه وقت داشته باشد، ادامه داد: طراحی مناظره باید صحیح باشد و مناظرات باید دو نفره انجام شود و از یک دیگر سوال و انتقاد کنند.

هاشم‌زایی با بیان اینکه مناظراتی که انجام شد، بیشتر شبیه به تعویض های دقایق پایانی مربیان فوتبال است که برای وقت کشی دست به چنین اقدامی می‌زنند و به دنبال گل زدن نیستند، گفت: امیدوارم کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات در خصوص برگزاری مناظرات تجدید نظر کند و مناظرات جدی تری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه با وضع کنونی مناظرات، کاندیداها حتی فرصت ارائه برنامه های خود را نیز ندارند و باید به نحوی مناظرات طراحی شود که مردم مشتاق مشاهده آن باشند، افزود: مناظرات باید به گونه ای باشد که بتوان برنده و بازنده آن را مشخص کرد و به نظر من در مناظره اول، آقای جهانگیری برنده مناظره بود.

306/300

کد خبر: 764145

وب گردی

وب گردی