از پدرکشی  پسر معتاد به شیشته  و  زلزله سفید سنگ تا  مرگ 21  کارگر معدن در استان گلستان

هفته ای که گذشت هفته پر خبری بود اخباری تلخ ناشی از انفجار و بلایای طبیهی از پیدا شدن آخرین جسد مفقودی در سیل آذر شهر که متعلق به دختر 22 ماهه بود گرفته تا انفجار معدن زغال سنگ و زلزله 5.3 ریشتری در سفید سنگ خراسان رضوی. اخباری که بوی خون و قتل می دادند مثل پسری در حین مصرف شیشه پدرش را کشت، مرگ مغزی کودک 5 ساله به علت ضرب و شتم ناپدری اش ...

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در آخر در کنار خبرهای غم انگیزی که ناشی از تصادفات و حوادث شهری بود از جمله : واژگونی 2 اتوبوس طی یک روز، تصادف تانکر شهرداری با 13 خودرو و آتش سوزی پمپ بنزین در خیابان شریعتی... حادثه ریزش معدن و کشته و مجروح شدن تعدادی از کارگران معدن در استان گلستان همه ایران را در بهت و غم فرو برد.

گزارش زیر حاکی از مهمترین اخبار حوادث در دومین هفته اسفند ماه است،برای دسترسی به مشروح اخبار بر روی تیتر آن ها کلیک کنید.

مهم ترین اخبار حوادث چهارشنبه 13 اردیبهشت به شرح زیر است:

مرگ 21 معدنچی تایید شد /احتمال زنده ماندن سایر محبوسان

مدیر کل بحران استان گلستان با تایید فوت 21 معدنچی نسبت به نجات سایر محبوس شدگان ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا، صادق علی مقدم مدیر کل بحران استان گلستان با تایید فوت 21 نفر در معدن زمستان یوت گفت:‌ همکاران ما به عمق 1200 متری تونل که انفجار آن را به دو بخش تقسیم کرده بود رسیدند و در بخش اول که موفق به بررسی آن شدیم به علت انفجار شدید و درجه بالای مونواکسید کربن 21 نفر از معدنچیان جانشان را ازدست دادند

جسد آخرین مفقودی سیل آذرشهر متعلق به یک دختر 22 ماهه است

سعید کنعانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی از پیدا شدن جسد آخرین مفقودی سیل آذرشهر خبر داد و گفت: طی جست‌وجوی گسترده نجاتگران هلال‌احمر، صبح امروز 13 اردیبهشت جنازه تنها مفقودی باقیمانده سیل غله‌زار آذرشهر پیدا شد. این جسد متعلق به یک دختر بچه 22 ماهه بنام "پریناز هدایتی" است که توسط نیروهای هلال‌احمر استان در حوالی کانال شهید سرداری روستای تیمورلو پیدا شده است.

واژگونی دو اتوبوس طی یک روز/19 نفر مصدوم شدند

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور از واژگونی اتوبوس در آزادراه تهران -قم خبر داد و گفت : این حادثه در ساعت 5:06 در آزادراه قم – تهران به وقوع پیوست و 14 مصدوم برجای گذاشت

وی در ادامه از واژگونی اتوبوس در محور همدان -ساوه 5کیلومتر مانده به پلیس راه خبرداد و گفت:این حادثه در ساعت 01:10 بامداد امروز به وقوع پیوست.خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت و 5 مصدوم برجای گذاشت که به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

مهم ترین اخبار حوادث سه شنبه 12 اردیبهشت به شرح زیر است:

تصادف وانت با تیر برق یک مصدوم برجای گذاشت

اورژانس کشور اعلام کرد: ظهر سه شنبه 12 اردیبهشت 96 در ساعت 12:50 یکدستگاه خودروی وانت پیکان در جاده مخصوص کرج به سمت تهران - سه راه سنگی به علت انحراف از مسیر به شدت با تیر برق برخورد کرد در این حادثه یک نفر مجروح شد.

حریق کارگاه کفش و کتانی در شورآباد

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از حریق کارگاه تولید کفش در شورآباد خبر داد و گفت: در ساعت 45 دقیقه بامداد 12 اردیبهشت حادثه آتش‌سوزی دریک کارگاه واقع در شورآباد، میدان عبدال‌آباد به سامانه 125 اطلاع داد شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان 4 ایستگاه به محل حادثه اعزام کردند. پس از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشخص شد که حریق در سوله‌ای به مساحت 1000 متر مربع رخ داده و داخل این سوله که کارگاه تولید کفش کتانی بود، مملو از مواد قابل اشتعال است.

وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: این حادثه خوشبختانه مورد مصدوم و فوتی نداشت اما خسارت مالی ناشی از آن بالا بود.

مرگ نوزاد ۹ ماهه پس از واژگونی خودرو پراید

در پی واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در شهرستان رامهرمز که سرنشینان آن اعضای یک خانواده بودند، نوزادی ۹ ماهه جان خود را از دست داد.

دستگیری کلاهبردار پلیس‌نما در راه آهن

سردار علیرضا اکبر شاهی رئیس پلیس راه آهن کشور از دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای خبر داد و گفت : متهم سابقه دار و با جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری می کرد. وی در این باره گفت: یکی از مسافران با مراجعه به کلانتری مرکز پلیس راه آهن تهران اظهار داشت که "فردی با معرفی خود به عنوان پلیس بیان داشته می تواند برایش بلیت ارزان تر تهیه کند که در پی این ادعا، مسافر کارت ملی و مبلغ 100 هزار تومان وجه نقد در اختیار وی قرار داده و اما از فرد مذکور خبری نشده است.

وی افزود: پس از بررسی ها مشخص شد متهم دارای سوابق کیفری متعددی در زمینه کلاهبرداری است، به طوری که در مرحله تحقیقات تکمیلی و میدانی مأموران دایره آگاهی این پلیس در اماکنی که احتمال حضور کلاهبردار متصور بوده ، مشخص شد؛ متهم در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز اقدام به کلاهبرداری های متعددی کرده است. در این رابطه نیز متهم دارای 7 فقره سابقه کیفری به اتهام کلاهبرداری در شهرهای مشهد، تبریز، اردبیل و تهران است.وی پس از تشکیل پرونده متهم تحویل مراجع قضائی شد.

برخورد زنجیره ای 8 دستگاه خودرو در اصفهان/20 نفر دچار حادثه شدند

شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات از برخورد زنچیره ای ٨ دستگاه خودرو در اصفهان خبر داد و گفت:در اثر این تصادف زنجیره ای 20 نفر از هموطنان دچار حادثه و 4 نفر مصدوم شدند.

مهم ترین اخبار حوادث دوشنبه 11 اردیبهشت به شرح زیر است:

۲کشته و ۱۸ زخمی در واژگونی مرگبار مینی‌بوس توریست‌های آلمانی در جاده تهران-شیراز

سرهنگ احمد احمدی، رئیس پلیس راه شمال استان فارس با اعلام این خبر افزود: این حادثه به دلیل لغزندگی جاده ناشی از بارندگی و تخطی راننده مینی بوس از سرعت مطمئنه روی داده است.در این حادثه دو نفر فوت کرده و هجده نفر هم مجروح شدند ضمن آنکه حال دو نفر دیگر از حادثه دیدگان وخیم گزارش شده است.

تصادف تانکر شهرداری با 13 خودرو در ستارخان

مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد: یک دستگاه تانکر حمل آب متعلق به شهرداری با 13 دستگاه خودروی سواری در خیابان ستارخان برخورد.این تصادف مورد مصدوم یا فوتی نداشت و تنها از نوع خسارتی بود.

کشف 7.5 کیلو کوکائین از زن بولیویایی درتهران

سردار زاهدیان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درنشست خبری در مورد فعالیت‌های پلیس در حوزه بین‌المللی گفت: چندی پیش 7.5 کیلوگرم کوکائین در تهران کشف شد که توسط یک خانم بولیویایی حمل می‌شد تا در شبکه داخلی توزیع شود طی این عملیات موفق شدیم عناصر و اجزای این گروه را شناسایی کنیم.

مهم ترین اخبار حوادث یکشنبه 10 اردیبهشت به شرح زیر است:

دستگیری سارق حرفه ای خودرو و داخل خودرو با اعتراف به 25 فقره سرقت

سرهنگ "حسنعلی فیروزخواه" فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری سارق حرفه ای و اعتراف وی به 25 فقره سرقت خودرو و لوازم داخلی آن خبر داد و گفت:متهم که دارای سوابق کیفری است در بازجویی پلیسی به جرم خود مبنی بر سرقت دو دستگاه خودرو و 23 فقره سرقت قطعات داخل آن اعتراف کرد.

2 کشته و 6 مجروح در تصادف زنجیره ای در قزوین

سرهنگ "نصراله بیگلری" رئیس پلیس راه استان قزوین از وقوع یک فقره تصادف زنجیره ای در کیلومتر 46 لاین جنوبی آزاد راه قزوین – کرج و فوت دو تن و مجروح شدن 6 نفر خبر داد و گفت:در بررسی انجام شده توسط ماموران مشخص شد یک دستگاه کشنده "ولوو" با هفت دستگاه خودرو تصادف کرده که در اثر این برخورد متاسفانه دو نفر بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و شش نفر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

قتل قاچاقچی عتیقه به دست بادیگاردش

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوانی که پس از دعوا بر سر سهم معامله عتیقه، مردی را به قتل رسانده بود، خبر داد.کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که مقتول در زمینه خرید و فروش عتیقه جات فعالیت داشته و جوانی به‌نام مهدی . ک متولد 1373 نیز با وی فعالیت دارد.

متهم در این باره اعتراف گرد:از مقتول درخواست سهم خود بابت معامله چندروز پیش را مطرح کردم اما او مدعی شد که پولی ندارد در حالیکه من اطمینان داشتم که دروغ می‌گوید و به همین دلیل کنترل خودم را از دست دادم و او را روی زمین انداختم و یک رشته طناب پلاستیکی را به دور گردنش انداخته و از پشت سر اقدام به کشیدن طناب کردم.

آتش سوزی پمپ بنزین در خیابان شریعتی

نشت بنزین از پمپ بنزینی در تقاطع خیابان شریعتی و مطهری و ورود آن به جوی آب سبب آتش‌گرفتن آن در بخش‌هایی از خیابان شریعتی شد.سرهنگ محمد رازقی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران دراین باره گفت: گویا نشت بنزین از پمپ بنزین واقع در خیابان شریعتی وارد جوی آب شده و در طول حدود 200 متر از جوی آب خیابان شریعتی حریقی رخ داده بود.

مرگ مغزی دختر 5 ساله/ناپدری اش رو را بارها به زمین کوبیده است

دختربچه ٥ ساله‌ای در مشهد بر اثر ضرب و شتم ناپدری‌اش دچار مرگ مغزی شد. در حال حاضر حیات این دختر بچه با کمک دستگاه‌های پزشکی ممکن است. این دختر خردسال را وقتی به بیمارستان آوردند هوشیاری بسیار کمی داشت. متاسفانه والدین او سه ساعت بعد از وارد کردن ضربه‌ها او را به بیمارستان آوردند. این کودک بعد از اقدامات اولیه درمانی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.دکتر تقی‌زاده درباره این که این کودک خردسال چگونه مورد حمله ناپدری‌اش قرار گرفته است، گفت: گویا ناپدری پس از مشاجره با مادر کودک او را چندین بار بر زمین کوبیده که این مساله باعث بروز آسیب‌های شدید بدنی و مرگ مغزی شده است.

پسر در حین مصرف شیشه پدرش را کشت/متهم 23 ساله خودش را تسلیم کرد

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوان معتاد به شیشه که پدرش را به قتل رسانده بود، خبر داد.متهم در خصوص درگیری منجر به قتل پدرش به کارآگاهان گفت: مدت دو سال است که به مصرف شیشه اعتیاد دارم در روز حادثه، در حال کشیدن شیشه بودم که ناگهان پدرم بالای سرم آمد، ابتدا با صحبت قصد نصیحت مرا داشت اما من بدون توجه به حرف هایش، کار خودم را می‌کردم و همین موضوع باعث درگیری لفظی من و پدرم شد ؛ ناگهان پدرم در حالیکه بسیار عصبانی شده بود ، با یک چاقو به سمت من آمد ؛ پس از گرفتن چاقو ، چند ضربه به سمت او پرتاب کردم و زمانیکه پدرم روی زمین افتاد من نیز از شدت ترس از خانه خارج شده و بلافاصله برای مخفی شدن، نزد دوستانم رفتم تا نهایتا امروز خودم را به پلیس معرفی کردم.

یک کشته و 5 مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در شاهین شهر

سرهنگ "حسین پورقیصری" رئیس پلیس راه استان اصفهان از واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا در اتوبان معلم و فوت یک نفر و مجروحیت پنج فرد دیگر خبر داد و گفت:در اثر این حادثه رانندگی یک نفر از مسافران اتوبوس جان خود را از دست داد و پنج نفر دیگر مجروح شدند.

مهم ترین اخبار حوادث شنبه 9 اردیبهشت به شرح زیر است:

انبار کالا در خیابان فدائیان اسلام آتش گرفت/ مقدار زیادی لوازم pvc، شیلنگ، اتصالات در آتش سوخت

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از آتش‌سوزی یک انبار کالا در خیابان فدائیان اسلام خبر داد و گفت:ساعت ۱۵:۰۵ آتش‌سوزی در یک انبار کالا در خیابان فدائیان اسلام، نرسیده به آزادگان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به‌ سرعت آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی تهران همراه با تانکر آب، خودروی تنفسی و سایر امکانات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

انفجار کپسول گاز در اسلامشهر

حسن عباسی، سخنگوی اورژانس کشور در ارتباط با انفجار کپسول گاز در اسلامشهر گفت: این حادثه ساعت ۱۲:۰۳ نرسیده به شهرک سالور در پارکینگ قائم به وقوع پیوسته است.این حادثه 5 مصدوم برجای گذاشت.

16 مصدوم در انحراف اتوبوس و برخورد به دیواره کوه در جاده هراز

پیر حسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور از انحراف اتوبوس و برخورد به دیواره کوه در جاده هراز خبر داد و گفت::بر اساس آخرین گزارش ها این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که همگی به درمانگاه گزنک منتقل شدند.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 764166

وب گردی

وب گردی