انتشارات بوتیمار با 150 عنوان کتاب چاپ اول به نمایشگاه آمده است

حسین فاضلی گفت: با توجه به اینکه امسال با بیش از 150 عنوان کتاب چاپ اول به نمایشگاه کتاب آمده ایم در کورترین جای ممکن به ما غرفه داده اند.

حسین فاضلی مدیرانتشارات بوتیمار در گفت وگو با ایسکانیوز گفت: تا دقیقه 90 نمی دانستیم در کجا غرفه داریم و با توجه به اینکه امسال با بیش از 150 عنوان کتاب چاپ اول به نمایشگاه کتاب امده ایم ؛ برای روز اول برق سیستم قطع بود و سیستم کارت خوان هم فعال نشده بود و تا ظهر جلوی غرفه ما پر از زباله بود و نمی دانم چرا آخرین غرفه در کورترین جای ممکن را به ما اختصاص داده اند.

وی افزود: در مقایسه با سایرین، غرفه ما کتابهای متنوعی دارد و غرفه های داخل سالن به مراتب یک پنجم ما کتاب چاپ نکرده اند، جوایز ادبی را هم اگر بخواهید معیار قرار دهید انتشارات بوتیمار جزو ناشران خوشنام است ولی متاسفانه چرا این اخر سالن قرار گرفته ایم نمی دانم البته پارسال غرفه ما در جای بهتری قرار داشت و امسال با توجه به بزرگ شدن متراژ غرفه به نسبت پارسال اگر حروف الفبا را هم بخواهید حساب کنید ما بوتیمار هستیم و در انتهای سالن قرار گرفته ایم.

مدیر انتشارات بوتیمار اضافه کرد: با توجه به اینکه انتخابات نزدیک است و این نمایشگاه زیر نظر شهرداری و دولت است متولی هر دو این ها کاندیدای ریاست جمهوری هستند می توانستند در جهت تبلیغ عملکرد خود در این نمایشگاه پر رنگ تر کار کنند زیرا کسانی که به نمایشگاه کتاب مراجعه می کنند قشر متوسط جامعه هستند که در رای تاثیر گذار هستند و به نفع برگزار کنندگان است که رضایت مراجعین را به دست بیاورند و همه راضی باشند که فلان کاندیدا که متولی نمایشگاه است تا انجایی که توانسته است در جهت خدمت رسانی به مردم کوشش کرده و مسئولان برگزاری نمایشگاه به نفعشان است که این نمایشگاه درست برگزار شود.

فاضلی تصریح کرد: امسال سعی کردیم از نظر دکوراسیون قفسه های داخل غرفه و چیدمانش را تغییر دهیم و پوسترهایی برای تزئین غرفه زده بودیم و که دستور به جمع آوری آنها دادند حال نمی دانم به چه دلیلی این دستور را صادر کردند زیرا کتابهای ما دارای مجوز هستند حال نمی دانیم مولفه های کتاب چه اشکالاتی داشته که این دستور را صادر کردند. البته یکسری برنامه رونمایی کتاب را در برنامه داشتیم ولی در ابتدای کار، سیستم ما با این نقص هایی که گفتم دچار شوک شد.

این مدیر انتشارات اظهار کرد: امکانات حمل و نقل نمایشگاه بخصوص در ساعات پایانی برای کسانی که وسیله نقلیه شخصی ندارند مشکل است بخصوص برای خانم ها البته پارسال با دیدن این مشلات بنا را بر سال اول بودن گذاشتیم و امسال نیز برای برگشت سرویسی ندیدم و اگر سرویس حمل و نقل را تا ساعات پایانی نمایشگاه افزایش دهند و دردسترس باشد؛ خیلی خوب است. زیرا کسانی که وسیله شخصی ندارند سرگشته می شوند که چطور برگردند بخصوص خانم هایی که کارمندان غرفه ها هستند اگر 8 هم غرفه را جمع کنند تا 9 شب نمی دانند که چطور برگردند. پارسال بارندگی شد و غرفه های خارجی آسیب دید البته غرفه های بخش عمومی نیز دچار بارندگی شدند و خوشبختانه ما آسیب ندیدیم و امسال نیز برای حوادث این چنینی فکری نشده است و نمی دانیم در صورت وقوع چنین حوادثی باید چه کنیم.

فاضلی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب از این نمایشگاه تا نمایشگاه سال بعد یک سال فرصت است و تا جایی که من اطلاع دارم نمایشگاه دیگری در طول این زمان برگزار نمی شود یک نمایشگاه گل شاید بوده و همه کارها دقیقه 90 انجام می شود شما از اول اردیبهشت سازمان نمایشگاه و متصدی اش برنامه هایش را در حال حاضر انجام می دهند و در حال حاضر برخی از غرفه ها هنوز سیستم فایل بندی شان انجام نشده و برق و سیستم کارت خوان ها درست نیست و این تجربیات بد و کاستی ها سالهای بعد نیز تکرار می شوند وبه نظرم نمایشگاه نمادین برگزار می شود و مسئولان نمایشگاه به برگزاری نمایشگاه تنها به تعداد عناوین کتابها و ناشران شرکت کننده بسنده می کنند.

خبرنگار:بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 764220

وب گردی

وب گردی