در اولین روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران چه خبر بود؟

سی امین دوره نمایشگاه کتاب تهران روز گذشته13 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برای دومین سال آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اولین روز از نمایشگاه کتاب تهران دیروز 13 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب آغاز به کار کرد. مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برای دومین سال میزبان اهالی نشر و علاقمندان به مطالعه، کتاب و کتابخوانی است.
با توجه به اینکه روز 12اردیبهشت مراسم افتتاح نمایشگاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس مجلس و دیگر مسئولان امر برگزار شد برخی از غرفه ها تازه در حال چیدن کتابهای خود بودند.
در قسمت ناشران داخلی تعدادی از غرفه ها لوگوی مشخصه انتشاراتشان را نصب نکرده بودند و در سوال از مسئولان این غرفه ها اظهار بی اطلاعی کرده و می گویند این لوگوها بایستی توسط مسئولان نمایشگاه نصب شود که هنوز اقدامی در این خصوص انجام نداده اند البته برای بسیاری از غرفه ها امکانات برق و استفاده ار دستگاه کارت خوان برای خرید کتاب هنوز مهیا نشده است.
اغلب بازدیدکنندگان روز اول را دانشجویان و اساتید تشکیل می دهند که به همراه لیستی از کتابهای موردنظر خود در پی تهیه این کتابها هستند. در راستای اختصاص بن کتاب به دانشجویان و طلاب این قشر ثابت از مراجعه کنندگان به نمایشگاه کتاب از این طرح بسیار راضی هستند زیرا در راستای تامین بخشی از هزینه خربد کتابهای خود راهگشاست.
سقف کاذب سوله بخش عمومی و ناشران داخلی موقت است و به گفته یکی از غرفه داران در صورت اتفاق بارندگی که سال گذشته نیز رخ داد خود غرفه داران بایستی از خسارت های احتمالی و تخریب کتابهایشان جلوگیری کنند.
صف تقریبا زیادی جلوی غرفه های اطلاع رسانی ایجاد شده و امسال برخلاف سال گذشته در نمایشگاه کتاب با در نظر گرفتن جایگاه هایی از این دست و استفاده از جوانانی تحت عنوان از من بپرسید در پی راهنمایی هر چه ببشتر بازدیدکنندگان برآمده اند که خود قدم موثری در جهت رفاه حال بازدید کنندگان و جلوگیری از خستگی و سردرگمی آنان است. همچنین لیست انتشارات در قالب یک بنر بزرگ سفید رنگ تا اواسط امروز در بخش ناشران عمومی نصب شده است و خریداران تا قبل از نصب این بنر برای یافتن کتابهایشان قدری با تعلل روبرو بودند.
ایجاد دستگاهی با وجود یک کاربر که امکان سرچ نام کتاب، مولف یا مترجم اثر از دیگر امکانات نمایشگاه برای بازدیدکنندگان است.
ترافیک مسیر بزرگراه خلیج فارس همچنان یکی از معضلات عبور و مرور مسافرین و باردیدکنندگان به شهر آفتاب است و برای کسانی که تا پایان ساعت نمایشگاه در شهر آفتاب هستند استفاده از این مسیر رفت و آمدشان به شهر را دشوار می کند.
گفتنی است عصر دیروز با وزش باد و ریزش باران در شهر آفتاب روبرو بودیم و گمان می رود با ادامه این وضعیت آب و هوا سقف های کاذب برخی از قسمتها مانند سال گذشته توان، تاب آورون در مقابل باد و باران را نداشته باشند و باز هم شاهد خسارت به ناشران و غرفه داران باشیم.

سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار یک کتاب بیشتر بخوانیم از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برای علاقمندان به کتاب و مطالعه برپاست.

گزارش: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 764227

وب گردی

وب گردی