تیم کوک: شایعات درباره آیفون 8 فروش آیفون را کاهش داد

تیم کوک معتقد است که دلیل اصلی کاهش فروش آیفون‌ اپل طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، شایعات در مورد آیفون ۸ است.

به گزارش ایسکانیوز، دیروز اپل گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که بر اساس آن، این کمپانی از نظر فروش آیفون پایین‌تر از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران وال استریت عمل کرده است. تیم کوک دلیل کاهش فروش آیفون طی زمستان ۲۰۱۷ را شایعات در مورد آیفون ۸۸ می‌داند.

مدیرعامل اپل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

به اعتقاد ما اصلی‌ترین دلیل در مورد کاهش فروش آیفون‌ طی زمستان ۲۰۱۷، انتشار زودهنگام شایعات و اخبار در مورد نسل بعدی آیفون‌ است. نتیجه‌ی انتشار چنین اخبار و گزارش‌هایی را می‌توان به‌روشنی در وضعیت فروش آیفون‌ طی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ مشاهده کرد.

عملکرد اپل از نظر حفظ اسرار در رابطه با نسل بعدی محصولاتش در مقایسه با سایر کمپانی‌ها بسیار بهتر استِ حال آنکه شایعات و اخبار در مورد آیفون ۸ بسیار زودتر آغاز شده و همین موضوع را می‌توان دلیل ترغیب بخشی از کاربران به‌ تأخیر در خرید آیفون خواند.

از اصلی‌ترین شایعات منتشرشده در رابطه با آیفون‌ اپل باید به احتمال رونمایی از سه نسخه آیفون توسط این کمپانی اشاره کرد. یکی از این نسخه‌ها به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون راهی بازار خواهد شد که بنا بر اظهار نظر تحلیل‌گران قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار خواهد داشت. شنیده‌ها حاکی از این هستند که کوپرتینویی‌ها از نمایشگر اولد با لبه‌های خمیده بهره خواهند برد. همچنین باید به ترکیب کلید فیزیکی هوم با نمایشگر آیفون اشاره کرد که از احتمالات مطرح‌شده است.

همچنین باید به اضافه شدن قابلیت‌های واقعیت افزوده به آیفون ۸ اشاره کرد. تیم کوک و متخصصان رده بالای اپل بارها از اهمیت واقعیت افزوده سخن گفته‌اند. در کنار تمام موارد مطرح‌شده، آخرین پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارند که شاید عرضه‌ی آیفون ۸ به دلیل مشکلات موجود در چرخه‌ی تولید با تأخیر همراه شود.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 764357

وب گردی

وب گردی