وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: برای شنیدن مشکلات به نمایشگاه کتاب آمده ام

وزیر ارشاد، امروز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید رضا صالحی امیری, وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز، 14 اردیبهشت از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب بازدید کرد.

وی بازدید خود از نمایشگاه کتاب را از غرفه انتشارات «اگه» آغاز کرد، سپس به غرفه انتشارات امیرکبیر رفت، وزیر فرهنگ از غرفه اسیم و افراز نیز بازدید کرد.

سید رضا صالحی امیری, وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میانه بازدید خود از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران گفت: امروز برای بازدید از غرفه ها و شنیدن مشکلات آنها به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امدم. هر سال نمایشگاه نسبت به سال قبل تکامل بیشتری دارد در وهله اول ناشران رضایت بیشتری دارند

وی افزود: فضای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازتر شده است کتاب های بیشتری در نمایشگاه عرضه شد .امسال ناشرین قدرت اجرایی را در دست گرفتند سال بعد این آمادگی را داریم که کلید نمایشگاه کتاب را به صنوف نشر بدهیم. حضور ناشران خارجی و مقامات نشر از کشور های چین, ایتالیا و کشورهای دیگر زیاد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت مناسب تر نمایشگاه کتاب پس از برجام اظهار داشت بتوانیم این زنجیره حلقه ناشر, چاپ, توزیع و فروش با هم تعریف شودهمزمان از مولف حمایت می کنیم, متوجه ناشر بودیم نمایشگاه بخشی از توزیع نشر است. برای ناشرین موضوع مالیات را حل کردیم و یک تفاهم نامه با اقای, بخشی در خصوص بیمه ناشرین داشتیم.

وی ادامه داد سیاست گذاری, حمایت, نظارت و تصدی گری را وزارت ارشاد انجام می دهد فرهنگ در بخش های مختلف به انجمن ها واگذار شود خوشبختانه انجمن ناشرین در این راه پیشگام بود.
خبرنگار: بخشی پور/ انتشار: رضایی
501501

کد خبر: 764380

وب گردی

وب گردی