قیمت نفت به زیر ۵۰ دلار برگشت

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت تأثیر نگرانی از افزایش عرضه بیش از یک دلار کاهش یافت و به کمتر از ۵۰ دلار برگشت.

به گزارش ایسکانیوز، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 1دلار و 8 سنت کاهش نسبت به روز گذشته بشکه‌ای 49 دلار و 71 سنت به فروش رفت.

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم 1.14 دلار کاهش یافت و بشکه‌ای 46.68 سنت معامله شد.

همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی پالایشگاهی بنزین 3.4 دلار افت کرد و گالنی 149 دلار و 94 سنت خرید و فروش شد.نفت کوره و گازوئیل هم کاهش‌هایی به ترتیب 3.3 دلار و 8.2 دلار داشتند.

خبرگزاری رویترز نوشت؛ امروز قیمت نفت به کمترین میزان از نوامبر گذشته رسید این کاهش به دلیل نگرانی‌ها از افزایش عرضه جهانی نفت و مقاومت سرسختانه ذخایر بالا در برابر کم شدن است که تا حدود زیادی این مسئله توانست تأثیر توافق اوپک را خنثی کند.

اگرچه توافق اوپک طی چند ماه گذشته توانسته بود قیمت نفت را 25درصد افزایش داده و برنت را به بیشترین میزان 18 ماه گذشته برسند اما نگرانی از افزایش ذخایر امروز قیمت ها را پایین کشید.

براساس گزارش رویترز، قرارداد آتی ماه جولای امروز با 82 سنت کاهش بشکه‌ای 49 دلار 97 سنت بسته شد. نفت آمریکا هم برای قرارداد آتی 46.9 دلار بسته شد.

براساس این گزارش کشورهای اوپک و برخی غیراوپکی‌ها براساس توافقی که در 30 نوامبر گرفتند، قرار است تولید روزانه را 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند و براساس گزارش‌ها تعهدات کشورها بیش از 90 درصد عملی شده است.

در این میان هنوز ذخایر بازار وجود دارد و برخی کشورهایی که خارج از این تعهدات بوده‌اند تولید خود را افزایش داده‌اند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 764406

وب گردی

وب گردی