معاون آموزشی وزارت بهداشت :آموزش‌های مهارتی در حوزه پزشکی یکی از بحث‌هایی است که به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم

دکترمحمدباقرلاریجانی،معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آموزش‌های مهارتی در حوزه پزشکی یکی از بحث‌هایی است که به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ دکتر لاریجانی در دومین همایش ملی آموزش عالی که صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، در خصوص دانشگاه‌های نسل سوم اظهار داشت: زمانی استقلال دانشگاه معنا پیدا می‌کند که از بودجه‌های دولتی فاصله بگیرد و دانشگاه‌ها با گرفتن پروژه‌های مختلف می‌توانند متناسب با رشته‌های تحصیلی کار آفرینی کنند و ما در وزارت بهداشت در حال گسترش دادن این روش هستیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به بسته آمایش سرزمینی اظهار داشت: باید در ۲۵۰ بیمارستان آموزش تغییر کند و تحولات جدی با هدف سرآمد علمی و درآمد آموزشی ایجاد شود که در این راستا بسته آمایش سرزمینی و اخلاق حرفه‌ای با این هدف تدوین شده است.

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی اولین مرکز آموزشی هستند که طرح آمایش سرزمینی را در حوزه پزشکی اجرا کرده و من امیدوارم که در گسترش آموزش پزشکی استوار‌تر از قبل قدم برداریم.

دکترلاریجانی در ادامه گفت: ما توانسته‌ایم به وسیله طرح‌های مختلف از جمله اعتباربخشی مشکلات فراوانی را حل کنیم و ۵۰ مرکز در سراسر کشور و ۱۸ دانشگاه در راستای طرح آمایش سرزمینی و ماموریت گرایی کارهای خوبی در این مراسم انجام شده است.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت نقشه راهبردی و مصوبه مجلس را کسب کرده که تعداد زیادی از پروژه‌های علمی در آن آورده شده و ما به دنبال ارتقای جایگاه خود در منطقه و مرجعیت علمی هستیم که در این خصوص کمیسیونی تشکیل شده و کتاب‌هایی در این زمینه به چاپ می‌رسد.

وی در خصوص ابلاغ ایجاد کمیته بین رشته‌ای اظهار داشت: تشکیل کمیته بین رشته‌ای با هدف توسعه رشته مقطع تحصیلی ابلاغ شده تا راهبردهای کلی مشارکت گسترش پیدا کند.

دکترلاریجانی با بیان اینکه تدوین برنامه راهبردی و ابلاغ دستورالعمل اخلاق پزشکی از دیگر اقدامات معاونت آموزشی وزارت بهداشت است، تصریح کرد: معاونت آموزشی این وزارت توجه خاصی به اعتبار بخشی بیمارستان‌های آموزشی دارد، زیرا این مقوله سبب ارتقای کیفیت خدمات به بیماران می شود.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 764438

وب گردی

وب گردی