ذوالنوری:  کاندیداها در وعده های انتخاباتی به اختیارات قوای دیگر تعرض نکنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در چارچوب قوانین وعده دهند و وعده هایشان تعرضی به اختیارات قوای دیگر نباشد.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی ذوالنوری با اشاره به وعده های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله افزایش مبلغ یارانه نقدی اظهار داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید در چارچوب اختیارات خود در قانون اساسی و در چارچوب سیاست های کلان نظام و قوانین بالادستی وعده انتخاباتی دهند.

نماینده مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه باید وعده های انتخاباتی در چارچوب قانون اساسی، سیاست های کلان و برنامه ششم توسعه کل کشور ادامه داد: در ضمن کاندیداها نباید در وعده های انتخاباتی خود به اختیارات قوای دیگر تعرض کنند، یارانه نقدی یکی از همین معقوله هاست که در برنامه ششم و مصوبات مجلس به تفصیل به آن پرداخته شده است.

وی توضیح داد: بر اساس برنامه ششم توسعه کل کشور، حذف یارانه نقدی ممکن نیست، بنابراین اگر کاندیدایی به پرداخت یارانه اشاره می کند، خلاف مصوبات قانونی عمل نمی کند. طبق مسیر قانونی که مجلس در نظر گرفته است یارانه نقدی از قشر مرفه جامعه گرفته می شود تا برای تقویت توانمندی اقشار آسیب پذیر هزینه خواهد شد.

ذوالنوری تاکید کرد: اگر کاندیدایی در این چارچوب وعده انتخاباتی بدهد در چارچوب قوانین عمل کرده است اما اگر افزایش مطلق یارانه ها را عنوان کند، پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، اظهار داشت: افزایش مبلغ یارانه های نقدی بر خلاف عدالت، قانون اساسی و برنامه ششم توسعه است و با فضای ریل گذاری مجلس سازگاری ندارد.

302/302

کد خبر: 764458

وب گردی

وب گردی