معدن یورت آزادشهر در دادگاه محکوم شده بود

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان گفت: معدن زمستان یورت آزادشهر یک بار به دادگاه معرفی و محکوم شده بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، خسرو صادق نیت شامگاه پنجشنبه در بازدید از محل حادثه معدن آزادشهر در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: معدن زمستان یورت آزادشهر چندین بار مورد بازرسی قرار گرفته و یک بار هم به دادگاه معرفی و محکوم شده بود.

وی افزود: ۴۰۰ کارگر در این معدن مشغول به کار بودند که پس از حادثه در پی اقدام صحیح هلال احمر و اورژانس، ۶۸ نفر نجات یافتند.

صادق نیت تصریح کرد: ۸۱ مجروح این حادثه به بیمارستان های آزادشهر و گنبد منتقل شده بودند که خوشبختانه تعداد زیادی از آنها مرخص شدند و چند نفر که حال عمومی خوبی نداشتند تحت مرقابت های ویژه هستند.

وی ادامه داد: تعدادی از معدنچیان عزیز در این حادثه کشته شدند، در حالی که امکان پیشگیری از این حادثه هم بود.

شرایط ایمنی باید خطای انسانی را پوشش دهد

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان، گاز موجود در کارگاه استخراج ذغال سنگ را بیش از حد استاندارد دانست و گفت: بازرسان، بهداشت و محیط معدن آزادشهر را چندین بار مورد بررسی قرار داده بودند و حتی این معدن اخطار هم دریافت کرد.

صادق نیت افزود: خطای انسانی دلیل وقوع این حادثه اعلام شده اما کارگر باید آموزش لازم را توسط کارفرما دیده باشد و شرایط ایمنی محیط کار طوری فراهم شود که شاهد وقوع فاجعه به دلیل خطای انسانی نباشیم.

وی یادآور شد: شرایط ایمنی نباید اجازه می داد که خطای انسانی موجب وقوع حادثه شود و کارفرمایان باید توجه بیشتری به ایمنی محل کار خود داشته باشند.

لازم به ذکر است؛ در پی انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر که ظهر چهارشنبه رخ داد تا کنون پیکر ۲۶ معدنچی در معدن کشف شده است.

دریافت کننده و انتشار: نیوشا یعقوبی

701/701

کد خبر: 764472

وب گردی

وب گردی