توصیه انتخاباتی امام جمعه موقت تهران: انسجام و وحدت ملی در هر شرایطی باید حفظ شود

امام جمعه موقت تهران گفت: ملت بر محور ولایت فقیه، حکومت فقه، حکومت عدل، حکومت تقوی و حفظ موازین شرع منسجم هستند؛ جامعه ما بر این محور وحدت دارد و در انتخابات باید این وحدت و انسجام حفظ شود و نباید این وحدت در هر شرایطی تکان بخورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران، سه نکته را در مورد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ذکر کرد.

وی توجه به معنویت جامعه را نخستین مبحث مورد تاکید خود عنوان کرد و گفت: مساله انتخابات و تعیین رئیس جمهوری خیلی مهم است اما مهمتر از آن، کشور و جامعه است.
امام جمعه موقت تهران افزود: جامعه ما این ملت بودند که انقلاب را به اینجا رساندند، این ملت ایثارگری هستند که هر وقت زمینه اش باشد مرد میدان هستند؛ این جامعه نباید لطمه بخورد؛ یعنی تزلزل نباید باشد؛ جامعه باید آرام باشد؛ بحث ریاست جمهوری هم بشود و صحبت ها و مناظره ها بشود و به هر کجا رسید و هر کجا که خداوند خیر این ملت را خواست به همان منتهی شود؛ ولی آنچه مهم است توجه به معنویت و متن جامعه است.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: باید از کلمات، حرکات و راه ها و اطواری که این حرکت و این جامعه را تکان می دهد، اجتناب کرد.
وی ادامه داد: نکته دوم این است که در انتخابات که اشخاص مسایل و مباحث خود را مطرح می کنند، علاوه بر معنویتی که در جامعه باید حاکم باشد، باید وحدت سیاسی نیز مورد توجه باشد.
آیت الله امامی کاشانی افزود: پیامبر (ص) فرمودند به هم غضب نکنید، پشت به یکدیگر نکنید و حسد به هم نورزید؛ ایشان فرمودند اگر سه روز مسلمان از مسلمان قهر باشد به رحمت خدا دست پیدا نمی کند؛ این همان وحدت و انسجام معنوی است که پیامبر به آن تکیه کرده است؛ این اخلاق است و روش آداب است؛ اما نکته دوم که از نظر ظاهر، سیاسی است - یعنی مساله دنیا و توجه به دنیا - که دنیا چگونه برای این کشور نقشه می ریزد و چه طراحی هایی از اول انقلاب برای کشور طراحی کرده اند و می کنند. ما به هر کجا رسیدیم با این مردم، با این وحدت و این انسجام رسیدیم.
وی گفت: ملت بر محور ولایت فقیه و حکومت فقه، حکومت عدل و تقوی و حفظ موازین شرع منسجم هستند؛ جامعه ما بر این محور وحدت دارد؛ باید این وحدت و انسجام حفظ شود و نباید این وحدت در هر شرایطی تکان بخورد.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: به این انسجام باید اهمیت دهیم؛ که گرچه به معنای وحدت ملی است و چهره سیاسی دارد، ولی در حقیت معنوی است؛‌ چون به حق مردم و نظام جمهوری اسلامی بر می گردد؛ بازگشت آن به شهادت ها و فداکاری هاست.
وی ادامه داد: این انسجام سیاسی در هر شرایطی باید در استحکام کامل خود باشد؛ اگر اینچنین شد دشمن ملاحظه می کند؛ چشم دشمن بر این است که این وحدت و انسجام به هم بریزد و این خیمه ای که عمودش ولایت فقیه است از آن نقطه ای که حرکت می کند، به هم بریزد.
وی سخنان خود را در قالب نکته سوم اینگونه ادامه داد: آن آقایانی که کاندیدا هستند باید به خدا توکل کنند؛ از خدا بخواهند که اگر ما موفق شدیم چنین می کنیم؛ در همین مسایل اقتصادی که الان بیماری کشور ماست - که رهبر تکرار می کنند و سال هم به عنوان تولید و اشتغال گذاشتند - باید مثل یک بیمار با آن برخورد کنیم؛ کشور در اقتصاد بیمار است؛ برای علاج این بیماری باید فکر کنیم؛ حرکت جهادی می خواهد؛ چه کسانی را بگذاریم و چه گروه هایی را انتخاب کنیم که این کار را دنبال کند که این گروه ها مواظب باشند که تولیدی رقابت پذیر داشته باشیم و آنجایی که ضرورت نیست جلوی واردات گرفته شود؟
آیت الله امامی کاشانی افزود: اگر نیت افرادی که رای نیاوردند هم این باشد، اجر خود را خواهند داشت؛ می گوید من این نیتم بود و می خواستم این خدمت را به مردم بکننم؛ مردم به من رای ندادند و به این موفق نشدم؛ اما به اجر خودشان می رسند؛ بنابر این، توجه به این معنا، توکل به این مطلب، وحدت ملی و انسجام سیاسی و معنویت کشور در تمام مراحل باید مد نظر همه ما باشد.
امام جمعه موقت تهران در ابتدای سخنان خود نیز به خانواده معدنکاران آسیب دیده در معدن زمستان یورت آزادشهر تسلیت گفت و افزود: حادثه ای دلخراش و همانطور که رهبر فرمودند داغی بود که تحمل آن مشکل است؛ برای آنها رحمت و رضوان و برای بازماندگان صبر مسالت می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز معلم اشاره کرد و ادامه داد: به همه معلمان توصیه می کنم که راه شهید مطهری معلم بزرگ را پی گیرند؛ چه معلمان حوزه علمیه، چه معلمان دانشگاه ها و ... همانطور که شهید مطهری به تعلیم و تربیت حریص بود حریص باشند و همان راه را بروند.
آیت الله امامی کاشانی همچنین به روز کارگر اشاره کرد و افزود: کارگران عزیز را ارج می نهیم و به آنها توصیه می کنیم به کار اهمیت دهند؛ به خوبیِ کار؛ به اینکه کار باید طوری باشد که قابل عرضه باشد و باید بتوند در برابر آنچه در دنیا تولید می شود رقابت کند؛ نه اینکه آنها از تولید داخل بهتر باشند؛ به کار و تولید اهمیت بدهند و در امور سهل انگار نباشند؛ باری به هر جهت نباشند؛ اینکه چند ساعت آمده ایم و برویم، معنی کار نیست.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: به مناسبت هفته سربازان گمنام، برای آنها از خدای متعال سلامت و توفیق و موفقیت آرزو می کنیم.
وی همچنین به مناسبت هفته هلال احمر گفت: از خدا می خواهیم هر چه بهتر در این کار مقدس جدی تر و موفق تر باشند.

302/302

کد خبر: 764550

وب گردی

وب گردی