تألیف کتاب "مبانی و مسائل الکترومغناطیس" توسط سه تن از استادان دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد

کتاب " مبانی و مسائل الکترومغناطیس " توسط منصور خرم، مریم گودرزی و محمد بامداد از استادان رشته فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تألیف و منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، در توضیح این کتاب آمده است: ذرات باردار ساکن و متحرک تولید میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی می کنند که این میدانها قادرند به دیگر بارهای پیرامون خود نیرویی الکتریکی و مغناطیسی وارد کنند که به نیروی لورنتس موسوم است. میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی و شکل ترکیبی آنها موسوم به میدان الکترومغناطیسی از دید فیزیکی و مهندسی بسیار حائز اهمیتند.

نظریه حاکم بر میدانهای الکترومغناطیسی در موزه های وسیعی همچون رادار، ارتباطات ماهواره ای، گیرنده های رادیویی و تلویزیونی، تشخیط و کنترل از راه دور، ستاره شناسی رادیویی، تجهیزات ماکروویو، ارتباطات فیبر نوری، تبدیل انرژی الکترومکانیکی، دستگاههای تشخیص و درمان پزشکی و ... نمود عملی پیدا کرده است.

علاوه بر این، در کتاب حاضر سه موضوع اصلی شامل الکتروستاتیک، مغناطوستاتیک و الکترومغناطیس به طور مجزا مورد بررسی قرار گرفته اند.

کتاب مبانی و مسائل الکترومغناطیس در قطع وزیری توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد منتشرشده است که دارای 408 صفحه است.

کد خبر: 764647

وب گردی

وب گردی