اعزام بیش از 5 هزار پزشک به مناطق محروم در دولت یازدهم

معاون امور فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت اقدامات این وزارتخانه در مناطق محروم کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا،علی ماهر (معاون امور فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت) در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در مناطق محروم گفت: برنامه ساخت و تجهیز ۲۴۹ کلینیک ویژه در این مناطق را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون ۲۲۴ کلینک راه‌اندازی و تجهیز شده‌اند و به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

او با اشاره به کاهش پرداخت‌ها از جیب مردم در مناطق محروم در دولت یازدهم گفت: پرداخت از جیب مردم مناطق محروم در بخش دولتی از ۳۷ درصد به ۸ درصد کاهش یافته است، در غیر اینصورت اکنون یک بیمار برای هر پرونده باید نزدیک به ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کرد.

ماهر به دیگر خدمات وزارت بهداشت در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در بخش زایمان توانستیم هزینه‌ مردم را به صفر برسانیم، در حوزه ناباروری هم ۶۰ درصد افزایش خدمات داشتیم.

به گفته وی نزدیک به ۵۷۶ بیمارستان دارای تخت‌های استاندارد نبودند، که اکنون این بیمارستان‌ها دارای تجهیزات مدرن شده‌اند.

ماهر افزایش تعداد تخت‌ها در بیمارستان‌های مناطق محروم را یک معجزه خواند و گفت: اگر ما می‌خواستیم به روند گذشته در خصوص تعویض و تخصیص تخت‌های بیمارستانی ادامه دهیم، اکنون باید شاهد اضافه شدن تنها ۷ هزار تخت بیمارستانی بودیم، ولی در این مدت ۲۱ هزار تخت بیمارستانی به ۱۲۲ بیمارستان‌ اضافه کردیم که اکثر آنها مربوط به مناطق محروم است این تعداد تخت معجزه است.

او افزود: وزارت بهداشت ۱۱۰ اتاق عمل در مناطق محروم را بازسازی کرده است. همچنین ۵۶۲۵ پزشک را به شهرهای کمتر توسعه یافته فرستاده است و خوشبختانه باید بگوییم که اکنون در تمام مناطق محروم کشور پزشک متخصص داریم.

او ایجاد مراکز پیش بیمارستانی و افتتاح ۴۱ مرکز غربالگری سرطان را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته عنوان کرد.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 764656

وب گردی

وب گردی