آزادی مشروط راننده زانتیا پس از تصادف مرگبار

زوج سالمند همانند اغلب شب‌ها برای ورزش و پیاده روی به بیرون ازخانه رفته بودند.هنوزدقایقی ازحرکت‌شان نگذشته بود که زن، پایش را روی جدول پیاده رو گذاشت اما ناگهان صدای مهیبی شنید و دست همسرش از دستش جدا شد و 22 متر آن طرف‌تر مرد سالمند با پیکری خونین به زمین افتاد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایران، دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه ساعت 22:59:10 را نشان می‌داد که ناگهان «زانتیا»ی سفید با سرعتی مهیب با مرد نگون بخت برخورد کرد و بعد هم بی‌درنگ ازمحل حادثه -خیابان سروغربی، تقاطع مروارید -گریخت.اما راننده‌های عبوری که با دیدن این صحنه شوکه شده بودند بلافاصله به کمک مرد 72 ساله شتافتند که نیمه جان روی آسفالت افتاده ودردستان همسرش جان می‌داد.آنها بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفته وکمک خواستند اما افسوس که کارازکار گذشته بود.
دخترمــرحوم- قربانی 72 ساله تصادف- گفت: «شــــــــــب حادثه مادر و پدرم برای پیاده روی و ورزش از خانه خارج شدند و پیاده به سمت میدان کاج رفتند. پدر و مادرم دست در دست هم از روی خط عابر پیاده عبور کرده و مادرم چند قدم زودتر از پدر به پیاده رو رسیده بود که ناگهان دست پدر از دستش رها شد. می‌گفت پدرم را روی هوا دیده است. خودروی زانتیایی با سرعتی بسیار بالا به پدرمان زده و او را 22 متربه هوا پرتاب کرده بود. متأسفانه با آنکه بموقع با اورژانس تماس گرفته شده بود اما آمبولانس 20 دقیقه بعد به محل رسید. این درحالی است که اگرراننده زانتیا یا خودروهای عبوری پدرمان را زودتربه بیمارستان رسانده یا آمبولانس زودتر به محل می‌رسید شاید پدر ما الان زنده بود.ولی افسوس که او دیر رسید و حالا ما همگی داغداریم.البته همان موقع پلیس وارد عمل شد و ما هم شکایت کردیم. البته باگذشت 24 ساعت از این حادثه دلخراش، راننده زانتیا خودش را معرفی کرد. راننده گفته که با نامزدش دعوا کرده و چون عصبانی بوده نتوانسته خودرو را کنترل کند و این اتفاق افتاده است. درحالی که شاهدان گفته بودند سرنشینان خودرو دو مرد جوان بوده‌اند. راننده هم با سند آزاد شده وآنطورکه شنیده‌ایم هیچ تحقیقی هم دراین باره صورت نگرفته که آیا فردی که خودش را معرفی کرده براستی راننده خودرو بوده یا نه؟ واینکه چرا توقف نکرده وچندین سؤال بی‌پاسخ دیگر. ما پدرمان را از دست دادیم اما دلمان می‌خواهد دراین باره فرهنگسازی شود.سؤال ما این است که چرا راننده ازمحل گریخته است؟چرا اورژانس دیررسید؟چرا مردم بازهم تجمع کردند که اورژانس دیربرسد؟ چرا با چنین جرایمی اینگونه عادی برخورد می‌شود؟ آیا این تصادف با یک تصادف عادی شهری تفاوت‌های فراوان ندارد؟ در کشورهای دیگر به دنبال بروز چنین اتفاقاتی فراخوان‌های مختلفی راه‌اندازی شده و در این موارد بررسی‌های زیادی صورت می‌گیرد. دلم می‌خواهد با راننده صحبت کنم و به او بگویم زمانی که این اتفاق افتاد چرا در محل نایستادی. چرا زمانی که پدر و مادرم در حال عبور از خیابــــــــــــــــــــان بودند ترمز نکردی تا سرعت ات کمتر شود و شدت حادثه کمتر باشد.آیا اگرکسی با پدرومادروعزیزان خودت چنین می‌کرد الان چه وضعی داشتی؟آیا درنهایت پرداخت دیه برای ما جای خالی پدر را پرمی کند؟ براستی چرا برخی افراد اینقدر راحت آدم می‌کشند و وجدان‌شان کوچکترین تکانی نمی‌خورد؟ چرا؟!

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 764778

وب گردی

وب گردی