نشست آستانه جزو مثبت ترین نشست های سیاسی است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص نشست آستانه و تعیین مناطق چهارگانه امن در آن کشور خاطر نشان کرد: این روند مذاکرات سیاسی که در آستانه انجام می شود، جزو مثبت ترین نشست های سیاسی است که در رابطه با سوریه انجام می شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی امروز در حاشیه دیدار با معاون وزیر خارجه آلمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیدار مثبت و سازنده ای داشتیم، این سومین دیدار ما بود و همواره نتایج مثبتی داشتیم.

وی با اشاره به مشترکات زیادی که میان ایران و آلمان وجود دارد تصریح کرد: توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو جانبه مد نظر هر طرف است و در مورد مسایل منطقه ای و بین المللی همواره تعاملات خوبی داشته و داریم و معتقدیم کشورهای منطقه باید مشکلاتشان حل و تمامیت ارضی آنها حفظ شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آلمان ها هم همچون ما مخالف تجزیه کشورهای منطقه هستند و معتقدیم که حل مسایل راه کار نظامی ندارد بلکه باید از راهکار سیاسی حمایت کرد و همچنان همکاری های ما با آلمان در زمینه های مختلف از جمله اجرایی کردن برجام است.

ولایتی ادامه داد: همکاری های بین‌المللی میان دو کشور در سازمان ملل در خصوص برجام همچنان ادامه خواهد داشت و ما آلمان را شریک مطمین اروپایی برای ایران می دانیم.

وی در خصوص بیانیه پایانی نشست آستانه و تعیین مناطق چهارگانه امن در آن کشور خاطر نشان کرد: این روند مذاکرات سیاسی که در آستانه انجام می شود، جزو مثبت ترین نشست های سیاسی است که در رابطه با سوریه انجام می شود. اما همه این پیشنهادات که با حسن نیت هم انجام می شود مقدماتی است و باید هر پیشنهادی از سوی هر کسی و هر مجموعه ای مورد قبول دولت و ملت سوریه قرار بگیرد آن زمان پیشنهاد مردود قبول واقع می شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت اظهار کرد: هدف این سه کشور کمک به دولت و ملت سوریه برای جلوگیری از تجزیه و پایان دادن حضور تروریسم در خاک این کشور به منظور اعاده حاکمیت کامل دولت سوریه به کل آن سرزمین است.

ولایتی در این مسیر هم ایران و روسیه به دفاع از دولت و مردم سوریه و تمامیت ارضی و استقلال آنها کمک می کند و برای همین است که در مذاکرات سیاسی مثبت شرکت می کنند.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 764800

وب گردی

وب گردی