اثرات زیست محیطی دریاچه ارومیه بر روی سلامت مردم  منطقه بررسی می شود

وزیر بهداشت گفت: مرکز مطالعات کوهورت دریاچه ارومیه برای بررسی تغییرات زیست محیطی ایجاد شده بر روی سلامت مردم ساکن در حاشیه دریاچه ارومیه راه اندازی شده است تا اثرات دراز مدت اقلیمی بر روی مردم این منطقه، بررسی شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز در حاشیه افتتاح مرکز مطالعات کوهورت (مطالعات نسلی) دریاچه ارومیه در شهر قوشچی، اظهار داشت: در این سفر، تعدادی از پروژه های حوزه سلامت افتتاح و عملیات ساخت چندین پروژه مهم دیگر نیز آغاز می شود.

وزیر بهداشت از افتتاح طرح توسعه بیمارستان دکتر قلی پور بوکان، به عنوان یکی از مهمترین پروژه های درمانی یاد کرد که امروز افتتاح می شود.

دکتر هاشمی گفت: وضعیت شاخص های سلامت در استان آذربایجان نامناسب نیست اما هنوز تا شرایط مطلوب، فاصله زیادی داریم و لازم است از تمام مسئولانی که در جهت توسعه خدمات گام برداشته اند، تشکر کنم.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که مشکلات باقی مانده حوزه سلامت در استان آذربایجان غربی در دولت آینده برطرف شود و به شاخص های بین المللی در این حوزه نزدیک شویم.

دکتر هاشمی در پاسخ به این سوال که با توجه به ماه های پایانی دولت، طرح تحول سلامت را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: درست است که دولت یازدهم در ماه های پایانی است اما سلامت و طرح تحول سلامت، تازه شروع شده و اثرات طرح های بزرگی مانند طرح تحول سلامت، نیازمند یکی دو دهه زمان است تا به نظام سلامت کارآمدی دست پیدا کنیم.

دکتر هاشمی تاکید کرد: مهم است که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، بدانیم که نظر کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد سلامت مردم چیست و چه طرح ها و برنامه هایی دارند و چه سهمی از بودجه عمومی را به سلامت و نهادهای حمایتی مانند بیمه های درمانی اختصاص می دهند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر اقدامات دولت یازدهم در حوزه سلامت، در طول ده دولت گذشته نیز انجام شده بود، در حال حاضر ایران از نظر بهداشت و درمان، گلستان بود و مشکلات جدی نداشت و اگر طرح تحول سلامت در چندین دولت آینده نیز اجرا شود، توانسته ایم نظر مقام معظم رهبری را محقق کنیم که بیمار به جز دغدغه بیماری، رنج دیگری نداشته باشد و با شعار نمی توان به این هدف مهم رسید بلکه باید، عمل کرد.

دکتر هاشمی گفت: دولت یازدهم علیرغم مشکلات مالی و اقتصادی و تامین منابع، کمک بسیار بزرگی به طرح تحول سلامت کرد و 11 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند.

دولت یازدهم علیرغم مشکلات مالی و اقتصادی و تامین منابع، کمک بسیار بزرگی به طرح تحول سلامت کرد و 11 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند



وزیر بهداشت با اشاره به اجرای 500 پروژه عمرانی حوزه سلامت در استان آذربایجان غربی، یادآور شد: خوشبختانه در این دولت، دسترسی مردم به پزشک و متخصص و خدمات تخصصی پزشکی افزایش و هزینه های آنها در حوزه درمان کاهش یافت.

دکتر هاشمی گفت: نمره طرح تحول سلامت را مردم باید بدهند اما من از اجرای آن رضایت دارم و امیدوارم که ادامه داشته باشد

دکتر هاشمی اظهار داشت: بعد از خدا و مقام معظم رهبری، بزرگترین حامی طرح تحول سلامت، رییس جمهور بوده البته مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه های اجرایی نیز کمک زیادی به موفقیت این طرح کردند که از همه آنها تشکر می کنم.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 764823

وب گردی

وب گردی