ساماندهی متکدیان در معابر و چهارراه های پر تردد مرکز شهر تهران آغاز شد

از سوی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با همکاری شهرداری منطقه 11؛ طرح ضربتی ساماندهی متکدیان در چهارراه ها و معابر پرتردد بخش مرکزی شهر تهران آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز سید عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 ؛ با بیان این که ساماندهی متکدیان به طور مستمر در طی سال انجام می شود؛ گفت: دور جدید ساماندهی متکدیان در معابر و چهار راه های پرتردد بخش مرکزی شهر تهران ؛ با تشکیل تیمی متشکل از مدد کار اجتماعی، نیروی انتظامی و ناوگان جمع آوری متکدیان در معابر اصلی سطح شهر فعال شده است.

طباطبایی افزود: طرح با شناسایی و پاتوق شناسی در 10 تا 12 معبر و چهار راه اصلی منطقه از جمله تقاطع حافظ و جمهوری، چهار راه لشکر، سه راه جمهوری، معبر پارک دانشجو، چهار راه ولی عصر(عج) و...به صورت شبانه روزی اجرا می شود. این تیم با گشت زنی در معابر و شناسایی متکدیان پس از مدد کاری اولیه؛ نسبت به تأمین نیازهای ضروری برخی مسافران در راه مانده و معرفی به پایانه های مسافربری برای تهیه بلیط اقدام می کنند.

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11؛ سایر افراد پس از تشخیص تکدی گری حرفه ای برای انجام اقدامات مدد کاری، ویزیت پزشک و تشکیل پرونده؛ به سامانسرای اسلامشهر منتقل و غربالگری می شوند.همچنین متکدیان نیازمند به مراکزی چون بهزیستی و کمیته امداد معرفی می شوند.

طباطبایی گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده متکدیان با شماره 137 تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن جمع آوری و اقدامات مددکاری و ساماندهی آنان انجام شود.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 764976

وب گردی

وب گردی