دانشگاه آزاد اسلامی دامغان نخبه پرور است

امام جمعه دامغان در جمع استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به ابعاد شخصیتی شهید مطهری اشاره کرد و واحد دامغان را بنا به رشته‌گرایش‌های فعال آموزشی حائز شرایط نخبه پروری دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد حسینیان در مراسم تجلیل از استادان پیشکسوت واحد دامغان گفت: استاد، علامه مطهری بنا به وجود 4 ویژگی بارز مکتب‌دیدگی در سایه تعالیم دینی، محضردیدگی و تلمّذ از محضر حضرات امام راحل، علامه طباطبایی و الهی قمشه‌ای و تالیف آثار موثر در زمینه‌های دانش دین و درک جهان بینی و تدریس قوی و کارآمد مطرح بوده که به این اعتبار سالروز شهادت او را به نام قشر خدوم و فعال آموزشی کشور، معلمان عزیز نام نهاده‌اند و امروز قدردانی از استادان در این جمع نورانی فرصت مغتنمی است.

امام جمعه دامغان استادان زندگی آدمی را نخست، ذات پروردگار دانست و به تعلیم انبیا الهی اشاره کرد و استادان را جانشینان برجسته پیامبران الهی خطاب کرد و گفت: جایگاه و مقام معلم در باور اهالی زمین نمی‌گنجد بلکه رتبه معلم را باید با محوریت تلاش انبیا الهی قیاس کرد.

حسینیان علم را نور معرفی کرد و خدای متعال را نور مطلق خواند و گفت: انسان باید دل نورانی داشته باشد تا وصول یابد و با سرمایه دل و علم، راه یابد و بنا به همین الزام، استادان باید دانشجویان خود را به خوبی پرورش دهند و از بایسته‌های کار معلمی، مطالعه همیشگی است زیرا استاد با جامعه فرهیخته دانشجویی روبرو می‌شود و باید پاسخ بیشتر پرسش‌ها را بداند.

سیدمحمد حسینیان با ابراز خوشحالی در جمع استادان، گفت: واحد دامغان رشته‌های متعددی داردکه به اعتبار آن‌ها می‌توان این واحد را حائز شرایط نخبه‌پروری دانست که با تکیه به آن می‌شود در برابر جنگ نرم دشمنان دفاع کرد.

وی افزود: با ارتقا سطح فرهنگ به خانواده‌ها کمک کنید زیرا یاری‌رسانی به خانواده‌ها به عنوان اساس ساختار اجتماعی، می‌تواند جامعه را در مقابل چالش‌های احتمالی بیمه کند.

در پایان مراسم، امام جمعه دامغان همراه با رئیس واحد و معاون پژوهشی از سرمایه های تجهیزاتی و فرصت های آموزشی واحد دیدن کردند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/201

کد خبر: 764990

وب گردی

وب گردی