نانواکناری: مرز ایران و افغانستان با دیپلماسی امن شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از امنیت مرزها مشترک بین ایرانو پاکستان عنوان کرد: باید زودتر از این با دیپلماسی نسبت به ایجاد امنیت در مرز پاکستان اقدام می شد.

به گزارش ایسکانیوز، ولی الله نانواکناری با اشاره به بررسی حادثه تروریستی میرجاوه در سفر وزیر امور خارجه به پاکستان، اظهار داشت: یکی از راه های ایجاد امنیت در مرزها، پیگیری های دیپلماسی است، به این جهت ظریف برای بررسی حادثه تروریستی به پاکستان سفر کرد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: البته ما در زمینه پیگیری دیپلماسی و ایجاد امنیت در مرزهای مشترک عملکرد ضعیفی داشتیم، چرا که نیروهای امنیتی با قدرت از عهده امنیت مرزها برآمده اند اما لازم است که رایزنی های دیپلماسی با کشورهای همسایه صورت گیرد تا نیروهای مرزی بهتر از عهده مرزبانی برآیند.

وی با بیان اینکه با دیپلماسی توانسته ایم امنیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان را تقویت کنیم، توضیح داد: دیپلماسی بر امنیت ایران و افغانستان اثر بسزایی داشت و امروز شاهد امنیت نسبی در مرزهای افغانستان هستم اما توقع داشتیم نسبت به ایجاد امنیت مرزها مشترک با پاکستان زودتر از این وارد مذاکرات دیپلماسی می شدیم.

این نماینده مجلس عنوان کرد: با ایجاد امنیت در مرزهای افغانستان گروه های تروریستی برای انجام شرارت در ایران تلاش دارند از طریق مرزهای پاکستان اقدام کنند بنابراین باید همزمان با ایجاد امنیت در افغانستان به فکر مرزهای پاکستان نیز می بودیم.

نانواکناری تاکید کرد: باید مرزبانی و پاسگاه های مرزی در خاک پاکستان تقویت شود و اگر دولت پاکستان از عهده چنین کاری بر نمی آید اعلام کند تا جمهوری اسلامی در این زمینه ورود کند و به شرارت ها پایان دهد.

وی گفت: شکی در این نیست که آل سعود و آمریکا در تقویت تروریست های نقش دارد و تلاش دارند امنیت ایران را به خطر بیاندازند چرا که اخیرا وزیر دفاع عربستان عنوان کرد تلاش دارند جنگ را به داخل ایران بکشانند اما بدانند که به این یاوه گویی ها جواب دندان شکنی خواهیم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، اظهار داشت: ایران با دیپلماسی فعال و تقویت مرزبانی ها سیلی محکمی به آمریکا، آل سعود و تروریست های تکفیری خواهد زد.

302/302

کد خبر: 764994

وب گردی

وب گردی