هر ساعت ۳۵۰ برنامه اندرویدی آلوده شناسایی می شود

بررسی های یک موسسه امنیتی نشان می دهد تعداد بدافزارهای طراحی شده برای آلوده کردن گوشی های اندرویدی روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش ایسکانیوز، یافته های موسسه جی دیتا نشان می دهد در نیمه اول سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۵۰ هزار برنامه اندرویدی آلوده به بدافزار شناسایی شده است.

این بدان معناست که هر روز ۸۴۰۰ برنامه آلوده و هر ساعت ۳۵۰ برنامه اندرویدی مخرب در فضای مجازی منتشر می شوند. سیستم عامل اندروید ۷۲ درصد از کل بازار تلفن همراه را در جهان در اختیار دارد و لذا تبدیل آن به مهم ترین هدف حملات هکری موبایلی کاملا منطقی به نظر می رسد.

از سال ۲۰۱۲ انتشار بدافزارهای اندرویدی به شدت افزایش یافته و در حد فاصل سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ تعداد این بدافزارها از ۲.۳ به ۳.۲ میلیون مورد رسیده است. این روند در سال ۲۰۱۷ هم ادامه می یابد.

بررسی های جی دیتا نشان می دهد تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۵۰ هزار بدافزار اندرویدی تازه شناسایی شده و پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۱۷ تعداد بدافزارهای اندرویدی جدید شناسایی شده از مرز ۳.۵ میلیون واحد فراتر رود.

مشکل اساسی که اندروید را آسیب پذیر می کند، عدم به روزرسانی این سیستم عامل توسط کاربران و دشواری هایی است که گوگل برای این کار در مورد گوشی های ثالث تولید شده توسط دیگر شرکت ها به وجود می آورد. دو نسخه LollipopوMarshmallow از اندروید مهم ترین اهداف حمله هکرها به حساب می آیند.

200/202

منبع:مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 764998

وب گردی

وب گردی