نامزدهای ریاست جمهوری از دادن وعده‌های غیرعلمی پرهیز کنند

قائم‌مقام برنامه‌ریزی و نظارت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در فضای انتخابات و در مناظره‌ها بعضا وعد و وعیدهای غیرکارشناسی صورت می‌گیرد و انتظار جامعه علمی و دانشگاهی کشور از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این است که از وعده و وعیدهای غیرعلمی خودداری کنند.

دکتر حسام‌الدین علامه اظهار کرد: در فضای انتخابات در مناظره‌ها بعضا وعد و وعیدهای غیرکارشناسی صورت می‌گیرد و انتظار جامعه علمی و دانشگاهی کشور از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این است که از وعده و وعیدهای غیرعلمی خودداری کنند.

وی ادامه داد: در مناظره‌ها اهداف خوبی بیان می‌شود ولی برنامه‌های رسیدن به این اهداف، محل تامین منابع مالی و پیش‌نیازها و پیش‌شرط‌های رسیدن به این اهداف تبیین نمی‌شود و ما انتظارمون این است که طبق برنامه‌های استراتژیک نظام، متناسب با شرایط منطقه و جهان و وضعیت مالی کشور برنامه‌ها ارائه شود و اهداف بیان شود.

قائم‌مقام برنامه‌ریزی و نظارت معاونت فرهنگی و دانشجویی تاکید کرد: باید از دادن وعده و وعیدهای نادرست و بالا بردن سطح انتظاراتی که متناسب با شرایط مالی کشور نیست پرهیز شود.

وی درخصوص شرایط علمی کشور در حال حاضر اظهار کرد: در سال‌های اخیر از نظر کمیت قطعا وضعیت بسیار خوبی در تولید مقالات علمی و رشد علمی کشور داشته‌ایم ولی آنچه که هنوز از آن فاصله داریم کیفیت این مقالات است.

علامه افزود: در مقالاتی که در حال حاضر تولید می‌شود نه صرفا از نظر کیفیت علمی بلکه از نظر کاربردی بودن با حل کردن نقاط کور و مشکل‌دار اقتصاد، صنعت و علم کشور و خدمات مختلف کشور ما واقعا فاصله زیادی دارد.

قائم‌مقام برنامه‌ریزی و نظارت معاونت فرهنگی و دانشجویی گفت: امروزه دیگر با تعداد مقالات، حتی مقالات ISI رتبه علمی کشورها را نمی‌سنجند و این را می‌سنجند که این مقالات چقدر منجر به تولید ثروت و درآمدزایی برای کشور شده است و چقدر منجر به کارآفرینی و حل مشکلات کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت دوازدهم بتواند به نوعی شاخص‌ها را تغییر دهد و این عزم و انگیزه را در دانشگاه‌های نسل چهارم به وجود بیاورد که از فضای کمی رها شوند و شاخص‌ها عمیق‌تر و کاربردی‌تر شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 765063

وب گردی

وب گردی