خالد مشعل: مشروعیت اشغالگران اسرائیلی را به رسمیت نمی شناسیم

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به این که حماس به مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی ادامه می دهد، گفت: با تقویت اتحاد و قدرت ملی در فلسطین می توانیم حق خود را از اشغالگران بگیریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به این که حماس به مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی ادامه می دهد، گفت: با تقویت اتحاد و قدرت ملی در فلسطین می توانیم حق خود را از اشغالگران بگیریم.

خالد مشعل در پاسخ به این پرسش که حماس در سند سیاسی جدید خود کشور فلسطین را بر اساس مرزهای سال 1967 به رسمیت شناخته است، اگر اسرائیل نیز این کشور را به رسمیت بشناسد، جایگاه گروه های مقاومت فلسطینی چه می شود،گفت: حتی اگر اسرائیل کشور فلسطین را بر اساس مرزهای سال 1967 بر اساس سند جدید حماس و سند وفاق ملی در سال 2006 به رسمیت بشناسد به معنای هدیه اشغالگران اسرائیلی نیست بلکه این تصمیم به معنای یک تصمیم موقت در رفتار اسرائیلی هاست و باید مقاومت خود را تقویت کنیم و اهرم های قدرت بیشتری داشته باشیم و اتحاد را میان فلسطینیان تقویت و از حمایت ها در میان کشورهای عربی و اسلامی استفاده کنیم.
در صورتی که به این برگه های قدرت برسیم و کشور خود را تشکیل دهیم و حاکمیت داشته باشیم و بر اساس برنامه مشترک به حقوق خود برسیم، چنین دولتی است که می تواند سیاست های آینده خود را درباره هر موضعی مشخص کند. حماس به صورت تاریخی در مواضع خود صادق است و ما به هر تعهدی پایبندیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشروعیت اشغالگران اسرائیلی را به رسمیت می شناسید، گفت: موضع ما در سند سیاسی و موضع گیری های گذشته بیانگر آن است که مشروعیت اشغالگران اسرائیلی را به رسمیت نمی شناسیم. در صورتی که برنامه ملی مشترک در عرصه فلسطینی به نتیجه برسد و کشوری بر اساس مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس و حق بازگشت آوارگان به سرزمین خود تشکیل شود،موضع ما درباره اسرائیل را ملت فلسطین تصمیم گیری خواهد کرد.
300/300
کد خبر: 765066

وب گردی

وب گردی