نخستین جلسه رسیدگی به فرمان مهاجرتی جدید ترامپ دوشنبه برگزار می‌شود

دادگاه استیناف حوزه چهارم قضایی آمریکا قرار است روز دوشنبه به درخواست دولت این کشور برای تجدید نظر در حکم یک قاضی ایالت مریلند که اجرای فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا را متوقف کرده است، رسیدگی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دادگاه در اقدامی کم سابقه از جلسه ای که ابتدا معمولا با حضور هیاتی متشکل از سه قاضی تشکیل می شود، صرف نظر و اعلام کرده است که جلسه نخست استماع با حضور تمامی قضات پرونده تشکیل خواهد شد.
همچنین برای نخستین بار قرار است صدای این جلسه به صورت آنلاین در اختیار عموم قرار گیرد.
فرمان جدید ترامپ قرار بود از روز 16 مارس (26 اسفند) اجرایی شود و ورود اتباع سودان، سومالی، لیبی، یمن، سوریه و ایران به آمریکا را به مدت 90 روز منع کند. در فرمان اجرایی پیشین وی که در نهایت لغو شد، نام عراق هم در این فهرست قرار داشت. این فرمان با حکم چند قاضی به مرحله اجرا نرسید.
علاوه بر دادگاهی که روز دوشنبه برای تجدید نظر در حکم قاضی ایالت مریلند تشکیل می شود، دادگاه دیگری نیز قرار است در روز های آینده برای رسیدگی به درخواست تجدید نظر در حکم مشابه یک قاضی ایالت هاوایی تشکیل جلسه دهد.
«دریک واتسون» قاضی این ایالت که توسط «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا منصوب شده بود، اجرای فرمان جدید ترامپ را به طور نامحدود تعلیق کرده است.
به گزارش ایرنا، وی گفته بود که گرچه فرمان مهاجرتی اسمی از اسلام نیاورده اما «یک فرد منطقی چنین برداشت می کند که این فرمان با سوءنظر نسبت به یک دین خاص صادر شده است».

303/300

کد خبر: 765084

وب گردی

وب گردی