چگونه  مهندسی صنایع به کمک نقد ادبی می آید؟

یک شاعر طنزپرداز گفت: در نمایشگاه کتاب امسال با دو کتاب "دارfunny " و" لبخند شیرین فرهاد" حضور دارم.

صابر قدیمی شاعر طنزپرداز در گفت وگو با ایسکانیوز با اشاره به کتاب هایی که در نمایشگاه کتاب امسال دارد گفت: دو کتاب با نام های "دارfunny " و" لبخند شیرین فرهاد" را نوشته ام که چاپ سوم "دار funny " برای نمایشگاه کتاب آماده است و همچنین مجموعه جدیدی را با انتشارات نگاه قرارداد بسته ام که به امید خدا برای نمایشگاه سال آینده منتشر می شود. همچنین پنجشنبه هفته آینده شب شعری با ناصر فیض در نمایشگاه کتاب سالن یاس برگزار می شود و از آنجایی که مسئول طنز انتشارات نیماژ هستم در این غرفه نیز حضور پیدا می کنم.

وی درباره شروع فعالیت های طنز تلویزیونی اظهار کرد: اولین بار در برنامه هفته نامه آقای امیر قمیشی و رضا رفیعی به عنوان طنزپرداز شرکت کردم و در برنامه طنز قند پهلو از جلسه های اولیه هم اندیشی این برنامه حضور داشتم و همکاری خود را ادامه دادم. پس از قند پهلو سه روز در هفته در برنامه زنده صبح بخیر ایران ضمن اجرای استندآپ به تحلیل اخبار طنز نیز می پرداختم . از سال ٩٠ در رادیو جوان هر روز در برنامه "فی البداهه " اجرا داشتم.در بیشتر کانال های رادیویی حضور داشتم و "صد سال به این سال ها " آخرین برنامه رادیویی بود که از 29 اسفند تا 13 فروردین به عنوان مجری و کارشناس طنز فعالیت می کردم. البته ارتباطم با رادیو را به طور کامل قطع نکردم اما در سال های اخیر سعی کردم که بیشتر فعالیت هایم را به ادبیات یعنی دغدغه اصلی ام متمرکز کنم.
وی افزود: درحال حاضر من درکنار اجرا و نویسندگی طنز و سرودن ترانه با رسانه های مختلفی مانند سپیده باوران، جام جم و تعدادی خبرگزاری ها همکاری دارم و همچنین عضو هیات تحریریه طنز مجلات رشد هستم.

این شاعر طنزپرداز گفت: از سن 16 سالگی به موسیقی علاقه داشتم و گیتار می زدم . معلم گیتار من در آن زمان ترانه سرا بود و باعث شد که به شعر علاقمند شوم. رفته رفته همزمان با گفتن ترانه ، شعر هم می گفتم. در سن 16 سالگی دو ترانه از آلبوم "مرهم " فرامرز بهادرخان را سرودم که کاری برای دفاع مقدس بود و در رادیو پخش می شد و با این کار جرقه آغاز فعالیت موسیقی من نیز زده شد.

صابر قدیمی خاطرنشان کرد: در دانشگاه مهندسی صنایع با گرایش برنامه ریزی تحلیل سیستم ها را انتخاب کردم و باور داشتم این رشته می تواند در زندگی هنری و یا هر حوزه دیگر به آدم کمک کرده و برنامه ریزی و نظم را به زندگی شخص هدیه بدهد. نگاه سیستماتیک، کارکرد این رشته در زندگی امروز من است. مهمترین بحث در نقد، انسجام در آلترناتیوهای مختلف در هر ژانر هنری است به همین دلیل خوشحالم که در مقطع کارشناسی رشته صنایع و در مقطع ارشد، ادبیات را برای تحصیل انتخاب کردم.

خبرنگار: بخشی پور/انتشار سلیمی

502

کد خبر: 765180

وب گردی

وب گردی