داشتن اخلاق انتخاباتی یک امر لازم است/ کاندیداها نسبت به موضوعات در مقابل مردم شفاف باشند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی ادعاهای کذب که در مناظرات سیاسی مطرح می شود تاکید کرد: اخلاق انتخاباتی یک امری لازم برای همه سیاسیون است و گفتگوی محکم،درست و واقعی اصلی ترین مقوله ای است که همه کاندیداها باید رعایت کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نمایندهٔ دورهٔ نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در تشریح دومین دور از مناظره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اخلاق انتخاباتی یک امر لازم است و صحبت کردن محکم،درست و واقعی اصلی ترین مقوله ای است که همه کاندیداها باید رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: من معتقدم که بایستی کاندیداها صادقانه با مردم مواجه شوند و از عنوان کردن آمار و ارقامی که شبهه دار است و یا مواردی که خلاف واقع است و صحت ندارد پرهیز کنند.

این نماینده مجلس در این گفتگو با انتقاد از برخی ادعاهایی که کاندیداها در مناظرات خود بیان کردند گفت: در دومین دور از مناظره ای که از سوی صدا و سیما برگزار شد گفتن چند نکته که کذب بود و عنوان شد که بسیار حائز اهمیت است چرا که بازگو کردن مسایلی که واقعیت نداد باعث فرد زدگی مردم می شود و بهتر است که کاندیداها نسبت به موضوعات در مقابل مردم شفاف باشند.

وی در ادامه به واکنش خود مبنی بر ادعاهای مطرح شده در مناظره دوم به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: باید عنوان کرد که قانونی که مربوط به در دسترس قرار دادن اطلاعات است و چندین سال است که از تصویب آن گذشته متاسفانه به دلیل برخی دخالت های ارگانهای مختلف هنوز اجرایی نشده و کسی در این مناظره ها نباید بگوید که ما این قانون را اجرا کردیم و یا بزودی خواهیم کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اگر شفاف سازی در همه مسایل صورت گیرد برخی شبهاتی که دستمایه تخریب کاندیداها واقع می شود به خودی خود خنثی شده مردم عملکردها را شفاف تر خواهند دید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان با تاکید بر اینکه اخلاق انتخاباتی یک امر لازم است و صحبت کردن محکم،درست و واقعی اصلی ترین مقوله ای است که همه کاندیداها باید رعایت کنند تصریح کرد: با توجه به اینکه ما شاهد تخریب برخی کاندیداها در صحنه مناظره هستیم باید گفت که مردم کشور ایران بسیار هوشمند هستند و دقت بالایی در انتخاب دارند چرا که ما مردمی بصیر داریم و توصیه می شود اگر اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم فعالیت هایی که بدور از موضوع اخلاق است هیچ گاه بروز و نمود نخواهد کرد.

خبرنگار: علی درخشان/ تایید:فاطمه سرلک

کد خبر: 765186

وب گردی

وب گردی