مراسم بزرگداشت مقام معلم،یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزارشد

بزرگداشت مقام معلم،یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با محوریت سالروز شهدای مدافع حرم،خان طومان با حضور خانواده معظم شهدا،استادان، دانشجویان بسیجی، اقشار مختلف مردم در مسجد الزهرا(س) واحد بابل برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت السلام دکتر حسن قلی پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و شهدای گمنام گفت: ازهمه ی عزیزان و دانشجویانیکه در راه شهدا و دفاع از دین و میهن اسلامی تلاش،جهاد می کنند و در سنگر علم و دانش لحظه ای از کسب تعلیم و تربیت دست بر نمی دارند وظیفه داریم قدردانی کنیم.

رئس واحد بابل بیان کرد:استاد شهید مرتضی مطهری الگو و نمونه بارزی از صبر و استقامت است،درراستای علم و دانش آثار پر افتخاری از خود بجا گذاشت،جوانان و دانشجویان می توانید با مطالعه آثار ایشان کسب معرفت کنند.

در ادامه امام جمعه بابلسراظهارداشت:تلاش و زحمات بسیجیان دانشجویی در برگزاری یادواره شهدای گمنام در دانشگاه آزاداسلامی واحد بابل ستودنی است.ازحمایت دکتر قلی پور رییس واحد بابل تقدیر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل قلی پورافزود:شما دانشگاهیان میهمان شهداء هستید.حضور در جلسه شهدای گمنام و مدافعان حرم بابرکت و ارزشمند است.فعالیت فرهنگی برای جلسه شهدا ارج ومزد معنوی دارد.

قلی پورشهید مطهری را مظهر کمال ودانش دانست و بیان کرد:شهید مرتضی مطهری را ضد انقلاب ترور کردند، اینها فهم درست از اسلام و آیات قرآن ندارند. امروز هم داعشی و تکفیری ها دارند شهدای ما را ترور می کنند.

امام جمعه بابلسربا اشاره به اینکه ما باید در مسایل دینی ومذهبی یک شاخص و داشته باشیم،گفت:« امروزشاخص رهبری است شهداء ما این فهمم ودرک را پیدا کردند،

وبه مقام شهید رسیدن،اگر قرار انسان هجرت کند پس چه بهتر در راه اسلام و دین شهید شود.شهید شدن بالاترین درجه افتخاراست.

وی تصریح کرد: هنر شهدا این است توانستند زندگی را تبدیل به بندگی کنند،طوری عمل کردن که موجب زینت جامعه گشتند.در دنیای مادی دوربین ها ی زیادی ما را کنترل می کنند، در هرکاری خدا را همیشه شاهد وناظر ببینید.

امام جمعه بابلسردوربین ائمه معصومین،شهدای عزیز،اعضای بدن ما را بسیار حساس و مهم برشمرد وافزود: همه ی این بزرگوارن شاهد اعمال و رفتار ما هستند، شهداء دوربین ها را باور داشتند،فهمیدند دنیا محل تجارت است هرچه سرمایه داشتند در راه خدا و برای آخرت سرمایه گذاری کردند,باور به قیامت و بصیرت داشتند.

وی بیان داشت:شهدای عزیزمان درمعرفت افزایی دینی و مذهبی امت اسلامی نقش بسزایی ایفاء کردند وتوانستند ملت ایران را در جهان سربلند کنند.

قلی پورگفت:هر وقت ولی فقیه ضعیف شود مردم ذلیل می شوند،تضعیف رهبری حرام است.هر حرف و سخنی که موجب تضعیف ولایت شود گناه نابخشودنی است.

پخش کلیپ شهدای مدافعان حرم و مداحی مداح اهل بیت سید ایمان حسینی و شعرخوانی میثم رنجبر از جمله برنامه های فرهنگی جلسه این بود.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 765304

وب گردی

وب گردی