ایجاد ۲ میلیون متر مربع فضای آموزشی در دولت تدبیر و امید

دکترمحمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، درمراسم افتتاحیه ساختمان شماره ۲ پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به این که بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی دولتی در کشور وجود دارد، گفت: حدود ۲ میلیون متر مربع از فضای آموزش دانشگاهی در دولت تدبیر و امید تکمیل و بهره برداری شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرهادی درباره این موضوع گفت: دراین مکان دو محصول جدید کپسول گیاهی بیترملون کاهنده قند خون که در اینجا کشت و تولید می شود و مورد تایید وزارت بهداشت قرارگرفته است و کودهای تلفیقی و ترکیبی عالی و زیستی رونمایی شد.

وزیرعلوم، پارک علم و فناوری مازندران را مکان مناسبی برای انجام تحقیقات و پژوهش های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی دانست و گفت: دراین پارک شرکت های دانش بنیان مستقر هستند و دانشجویانی که در مراکز رشد کار کردند، پایان نامه هایشان را در زمینه تولید و بهینه کردن محصولات دراین مکان تکمیل می کنند.

فرهادی با اشاره به اینکه ایران رتبه نخست علم و فناوری منطقه را داراست و در بین ۲۵ کشور پیشرفته دنیا در رشد علمی و تولیدات علمی حائز رتبه نخست است، گفت: جهت گیری های آموزشی ما بیشتر به سمت کارآفرینی است.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشگاه، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و مراکز مهارت آموزی به صورت یک زنجیره هستند، گفت: امروز به سمتی حرکت می کنیم که رساله های دوره‌های تحصیلات تکمیلی بیشتر کاربردی باشد و عمدتاً موضوعات پایان نامه ها از سوی دستگاه های اجرایی پیشنهاد می شود و نهایتاً حاصل کار به صورت پروژه در اختیار دستگاه ها قرارمی گیرد.

او از رونمایی سامانه ای با عنوان ساعت درهفته گذشته خبر داد و افزود: در این سامانه دستگاه های اجرایی، نیازهای پژوهشی خود را و پژوهشگران توانمندی های خود را عرضه می کنند و این سامانه فرصت خوبی برای تعامل دو طرف است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 765399

وب گردی

وب گردی