حماس نتایج انتخابات داخلی خود را اعلام کرد

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از پایان تمامی مراحل انتخابات در نهادهای خود در داخل و خارج خبر داد و اسامی مهمترین اعضای دفتر سیاسی جدید این جنبش را که هشت تن هستند، اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که شورای مشورتی این جنبش روز شنبه اجلاس خود را در داخل و خارج برگزار و اسماعیل هنیه را به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی انتخاب کرد.

این جنبش همچنین از انتخاب "موسی ابو مرزوق، یحیی سنوار، صالح عاروری، خلیل حیه، محمد نزار، ماهر عبید، عزت رشق و فتحی حماد به عنوان اعضای دفتر سیاسی خبر داد و اعلام کرد که ارزش‌های مشورت و دموکراسی در تمامی مراحل انتخابات داخلی حماس نمود داشت و روحیه وفاق میان تمامی اعضای این جنبش و تمامی بخش‌های آن در کرانه باختری، نوار غزه، خارج و زندان‌های رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد.

حماس به برادر مجاهد "خالد مشعل" نیز که با اقتدار در طول بیش از ۲۰ سال سکان کشتی این جنبش را در دست داشت و نقش مثبت و آشکاری در رهبری این جنبش، تحقق اهداف و ارتقای نقش آن در عرصه‌های فلسطینی، عربی، اسلامی و بین‌المللی داشت، درود فرستاد.

این جنبش تاکید کرد که به عهد و پیمان خود مبنی بر وفاداری به خون شهدا، رشادت‌های اسیران و درد و رنج مجروحان پایبند خواهد ماند و به دفاع از اصول، حقوق و مقدسات تا آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان ادامه خواهد داد.

حماس همچنین به اسیران آزاده فلسطینی که دست به اعتصاب غذای کرامت علیه اداره زندان‌های صهیونیستی زده‌اند تا حقوق حقه خود را باز پس گیرند، درود فرستاد و تاکید کرد که ـ به حول و قوه الهی ـ آزادی این اسرا از زندان‌های دشمن نزدیک است.

خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه از پیروزی اسماعیل هنیه در تصدی ریاست دفتر سیاسی در مرحله جدید خبر داد. جنبش حماس از چند هفته قبل انتخابات داخلی خود را در غزه و کرانه باختری و زندان‌های رژیم صهیونیستی و نیز خارج برگزار کرده بود.

303/300

کد خبر: 765474

وب گردی

وب گردی