موزه دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه موزه این دانشگاه از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند، گفت: بخشی از این موزه به شناسایی شخصیت علامه طباطبایی و بخشی نیز برای نمایش تاریخ و افتخارات این دانشگاه اختصاص داده می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین سلیمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: موزه و مرکز رشد دانشگاه علامه طباطبایی با حضور چندین شرکت دانش‌بنیان و همچنین معاون علمی رئیس‌جمهور از امروز فعالیت خود را شروع می‌کند. در واقع ساختمان این پروژه‌ها اواخر سال گذشته افتتاح شد ولی با توجه به اینکه شروع به کار این مراکز نیاز به استقرار و تامین تجهیزات جدید داشت نتوانست در همان زمان مورد بهره‌برداری واقع شود که خوشبختانه در حال حال آماده و آماده بهره برداری می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتبار عمرانی این پروژه‌ها در درون اعتبار عمرانی مجموعه پروژه‌های علامه طباطبایی تعریف شده بود اما با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از موزه دانشگاه که از اسناد و مدارک دانشگاه جمع‌آوری شده است اما اتاقی که برای علامه طباطبایی در این موزه طراحی شده اعتبار چندان کلانی را صرف نشده است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن اتاق علامه طباطبایی، یاران ایشان و قرار دادن تندیس آن عالم بزرگوار، بخشی از دست‌نوشته‌ها و اسناد مربوط به ایشان در موزه دانشگاه، و اختصاص بخشی از این موزه به نگهداری تاریخ و افتخارات دانشگاه علامه طباطبایی از برنامه‌های درنظر گرفته شده است. بنابراین موزه می‌تواند نمایشگر سابقه و تاریخ علمی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه از گذشته تا کنون باشد.

منبع: ایسنا

201

کد خبر: 765499

وب گردی

وب گردی