پیشنهاد دانشگاه استنفورد برای بهبود نمرات نهایی دانشجویان

دانشگاه استنفورد طی یک تحقیق با پیشنهاد یک راه جدید امکان دست­یابی به نمرات بهتر را برای دانشجویان فراهم ساخت.

به گزارش ایسکانیوز، تحقیقات دانشگاه استنفورد نشان می­‌دهد دانشجویان هنگام مطالعه هر قدر بیشتر به منابع درسی­‌شان فکر می­‌کنند، به همان اندازه به نمره بالاتری دست پیدا می­‌کنند. دانشجویان راه­‌های متعددی برای کسب نمره بالا دارند اما این تحقیق جدید نشان می­‌دهد که این امر با فکر کردن دانشجویان به فایده منابع درسی­‌شان نیز امکان­‌پذیر است.

این تحقیق نشان می­‌دهد دانشجویانی که در یک فعالیت کلاسی که توسط خودشان مدیریت می­‌شد شرکت داشتند و آن­ها را به فکر کردن و واکنش نسبت به تاثیر و فایده منابع درسی وا­ می‌داشت به مراتب نمره بهتری از همسالان خود کسب کردند.

یک محقق روانشناس از دانشگاه استنفورد به نام پاتریشیا چن گفت: دریافتیم هنگامی که دانشجویان درگیر چنین فعالیتی می­‌شوند، دچار خود­مدیریتی می­‌شوند که فارغ از اینکه چه زمانی مطالعه کنند برایشان بسیار مفید و کمک کننده است.

امروزه دانشجویان با توجه به توسعه منابع آنلاین روش‌های متععدی برای مطالعه منابع درسی­‌شان دارند. با این وجود تحقیقات نشان می­‌دهد دانشجویان همچنان در ایجاد راه­های مطالعه موثر دچار مشکل هستند. خانم چن و همکارانش یک تمرین مختصر و مفید را معرفی کردند که دانشجویان را برای استفاده بهتر و موثرتر از منابع راهنمایی می­‌کند.

نتایج تحقیق به وضوح نشان می­‌دهد دانشجویانی که با استراتژی و برنامه مطالعه کردند در پایان نیم­سال موفق به فراگیری موثرتر و دست­یابی به نمرات بالاتر شدند و حتی بهترین نمایش را در بین همسالان خود داشتند.

این تحقیق در مجله تخصصی علوم روانشناسی منتشر شده است.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 765557

وب گردی

وب گردی