هرگونه تعرض دشمن با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح گفت: هرگونه تعرض دشمن با پاسخ قاطع در نقاطی که ما تعیین می‌کنیم مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سردار سرلشکر محمد باقری صبح امروز در آئین جشن دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: ورود و کار در نیروی انتظامی اگر با نیت خالص برای خدمت به کشور اسلامی و ملت عزیز ایران باشد، عبادتی مهم و افتخاری بی‌بدیل محسوب می شود که بایستی به آن مباهات کرد.

وی افزود: از شما دانشجویان ارجمند و آینده‌ساز انتظار می‌رود تحصیل و کار در نیروی انتظامی را با عشق به خدمت به اسلام، میهن و مردم عزیر ایران آغاز کنید.

سرلشکر باقری با اشاره به تهدیدات و بدخواهی فراروی ملت ایران که از جانب دشمنان قسم خورده انقلاب و مردم طراحی و حمایت می‌شود، تصریح کرد: آنها از راه‌ها و روش‌های مختلف در پی ضربه زدن به امنیت این کشور و مردم هستند و در چنین شرایطی مسئله ارتقاء دانش و مهارت و آمادگی مقابله با انواع جرایم، بزه‌ها و ناامنی‌ها ضروری است از دانشگاه و دانشجویان نیروی انتظامی در این زمینه انتظارات بالایی می‌رود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:مجهز بودن به علم و فناوری روز، مهارت علمی اولویت پیشگیری در مقابل بهره‌مندی از تجارب اساتید و کارکنان، بازدید از مناطق مأموریتی، انجام کارورزی همزمان با تحصیل از جمله این انتظارات است.

باقری تمرین عملی در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب و کشور را مستلزم تبدیل دانشجویان ورودی در انقلابی، جهادگر، خودساخته امانتدار، عادل، آگاه، قانونمدار، منظم، توانا، سخت‌کوش، با مهارت و برخوردار از درجه خدمت‌گزاری به مردم دانست و با تأکید بر جایگاه ناجا خاطرنشان کرد: در کشور اسلامی مراکز، پایگاه‌ها، کلانتری‌ها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی باید خانه دوم و محل احساس امنیت و آرامش مردم باشد.

وی گفت: همان‌طور که مجرمان با دیدن پلیس باید احساس ترس و وحشت داشته باشند مردم باید با دیدن پلیس و در کنار پلیس بودن احساس امنیت و آرامش کنند که هم اکنون چنین است. نیروهای مسلح به عنوان سربازان فرماندهی معظم کل قوا و خدمت‌گزاران ملت شریف ایران اقتدار و توانایی خود را در دفاع میهن اسلامی، امنیت و منافع ملی به خوبی مدیریت کرده و آن را ارتقاء می‌بخشند.

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه ما تنها بخشی از توان و اقتدار دفاعی سرشار خود را به رخ دشمن می‌کشیم، افزود: خوب نیست مقام مسئولی نمایش اقتدار ملت در قدرت موشکی را که به برکت خون شهیدان حاصل و موجب بازدارندگی برابر تهدیدات دشمنان است به مسئله کوچکی مانند برجام ربط دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: برابر متن سند برجام و اعلام وزیر خارجه در این سند هیچ اشاره‌ای به مسئله موشکی نشده و حتی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در خصوص برجام بارها بر تأثیر اساسی قدرت دفاعی و بازدارنده کشور در پیش‌برد مذاکرات تأکید کرده‌اند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 765634

وب گردی

وب گردی