جهانگیری تاکید کرد:  ارائه برنامه های غیرواقعی و تعیین اهداف غیرقابل تحقق در زمینه اشتغال پذیرفتنی نیست

جلسه ی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری در این جلسه بیکاری را مهمترین چالش پیش روی اقتصاد کشور برشمرد و گفت: باید با بسیج عمومی و با استفاده از همه ی امکانات و ظرفیت های کشور در جهت اشتغال زایی و حل مشکل بیکاری در کشور گام برداریم.
معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه قرار بود برای سال 96 هدفی کمی در ایجاد اشتغال تعیین کنیم، خاطر نشان کرد: در قانون برنامه ی ششم توسعه ، میزان اشتغال زایی سالانه 950 هزار شغل تعیین شده که لازم است برای دستیابی به این هدف، الزامات و منابع مورد نیاز آن تحقق یابد البته دولت خود را مکلف به تحقق این هدف کمی می داند و برای تحقق آن با تمام توان تلاش خواهد کرد.
وی افزود: برای ایجاد 950 هزار فرصت شغلی در سال نیازمند 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم که این منابع باید از طریق سرمایه گذاری خارجی، بودجه ی دولت، منابع صندوق توسعه ی ملی، منابع بانکی و منابع و سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شود.
جهانگیری با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های اشتغال زایی و تامین منابع مورد نیاز نیازمند اصلاحات سیاستی و الزامات اساسی است که باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر، به این الزامات توجه ویژه داشته باشیم.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اشتغال زایی نتیجه ی برنامه ریزی روشن و دقیق مبتنی بر ظرفیت های اقتصادی کشور است و ارائه ی برنامه های غیرواقعی و تعیین اهداف غیرقابل تحقق در زمینه اشتغال از کسی پذیرفتنی نیست.
وی با اشاره به برنامه ی ویژه اشتغال و تقسیم کار ملی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین و در این جلسه به آن پرداخته شد، اظهار داشت: برنامه ای که گزارش آن ارائه شد، طرحی دقیق و مبتنی بر ظرفیت های بخش های مختلف است که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اجرای این طرح موافق است اما لازم است در جلسه ای با عضویت دستگاه های مرتبط، اصلاحات سیاستی، مصوبات و الزامات مورد نیاز اجرای این طرح بررسی و نهایی شود.
جهانگیری همچنین با بیان اینکه متاسفانه در برخی استان های کشور نرخ بیکاری بالاتر از سایر استان ها است، افزود: باید در اجرای برنامه ی ویژه ی اشتغال و تقسیم کار ملی استان هایی که میزان بیکاری در آنها به نقطه ی بحران رسیده است، در اولویت قرار گیرند تا شاهد حل مشکل بیکاری در این استان ها باشیم.
در این جلسه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در خصوص برنامه ی ویژه اشتغال و تقسیم کار ملی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این برنامه مبتنی بر واقعیت ها و ظرفیت های اجتماعی، نیروی انسانی و اقتصادی کشور تدوین شده و طرحی جامع است که برای تدوین آن مطالعات گسترده ای انجام شده است.
در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی، رییس هیات عامل صندوق توسعه ی ملی و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر و ارائه ی دیدگاه ها و نظرات مختلف در خصوص برنامه ی ویژه ی اشتغال و تقسیم کار ملی که ازسوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شد، مقرر گردید کارگروهی متشکل از نماینده ی دبیرخانه ی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دستگاه های مرتبط مصوبات و پیشنهادات مورد نیاز اجرای برنامه ی ویژه ی اشتغال و تقسیم کار ملی را مورد بررسی قرار دهند و اصلاحات سیاستی و الزامات مورد نیاز آن را تعیین کنند.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 765718

وب گردی

وب گردی