پاریس یک روز بعد از پیروزی «مکرون»

پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مردم پاریس را به خیابان ها کشاند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، پیروزی مانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، پاریس را به رقص و شادی و پایکوبی واداشت. شب گذشته هزاران نفر در مقابل موزه لوور پاریس جمع شدند و پخش موزیکی، تکان دادن پرچم فرانسه و نورافشانی شادی خود را نسبت به این پیروزی نشان دهند.

این یک انتخابات نامتعارف، با کاندیداهایی نامتعارف بود که یک بنده نامتعارف نیز داشت.

امانوئل مکرون به خوبی توانست با ارائه راهکارهایی متفاوت نسبت به چپ سنتی، خود را به عنوان یک کاندیدای جدید و متفاوت مطرح نماید.

او یکشنبه شب توانست با کسب 66 درصد آرا، در مقابل مارین لوپن، نامزد جریان ناسیونالیست های راست افراطی پیروز شود و ضمن پیروزی در اولین انتخابات فرانسه، به یکباره بالاترین سمت سیاسی این کشور را عهده دار شود.

شادی در فرانسه به حدی است که به نظر می رسد این کشور به تازگی از زندان شده است.

کسانی که در خیابان هستند این پیروزی را به شروعی دوباره برای فرانسه تعبیر می کنند.

یک افسر پلیس در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مکرون نه متعلق به حزب چپ است و نه حزب راست. او یک رئیس جمهوری تازه است که می خواهد طبقه سیاسی جدیدی بنا بگذارد.

رئیس جمهور جدید فرانسه که جوان ترین رئیس جمهور تاریخ این کشور محسوب می شود، کارت جدیدی است که فرانسه تصمیم گرفته با آن بازی کند. او که جوان 39 ساله است، در گذشته یک بانکدار موفق بوده که توانسه در کابینه دولت این کشور حضور یابد و وزارت اقتصاد را در کارنامه دارد.

البته شکی نیست که مکرون پیروزی خود را تا حد زیادی مدیون چپ سنتی است. گروهی که اگرچه در دور دوم انتخابات حضور نداشتند، اما با حمایت از او به پیروزی او کمک شایانی کردند.

با توجه به شعارهای لوپن دال بر خروج از اتحادیه اروپا و بیگانه هراسی، تصمیم گرفتند به طور سلبی رای خود را به نام مکرون به صندوق بیاندازند.

اصلاح سیستم رفاهی و بازنشستگی از جمله شعارهایی اثرگذار مکرون بود که باعث شد جامعه به سمت او کشیده شود.

اما یکی از حامیان اثرگذار مکرون، یک پناهنده سوری بود که توانست با حضور در تیم های فرانسوی برای این کشور افتخار آفرینی کند و مقام قهرمانی رالی را از آن خود کند. او از سخاوت و مهربانی که در میان فرانسویان دیده بود سخن می گفت و نسبت به بسته شدن درهای فرانسه به روی افرادی چون خود ابراز نگرانی می کرد.

او به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: ما اینجا جمع شدم تا بخاطر شکست لوپن خوشحالی کنیم. او قصد داشت مانع از ادامه مهاجرت شود.

هرچند این انتخابات نشان داد، مردم فرانسه باید به مبارزات خود ادامه دهند. آرا لوپن نشان از وجود مشکلاتی جدید در سطح جامعه فرانسه است که بدون شک انتخاب مکرون برای حل و فصل آن مشکلات کافی نیست.

مترجم: مجتبی اسماعیلی/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 765754

وب گردی

وب گردی